#Fortum ska leverera el till 1(ett) datacenter motsvarande ca 200 (två hundra) villor PER ÅR i nätområde 3 . Avtalet är på 4 år.

Dessa datacenter/hallar/beräkningslokaler växer som svampar och blir vår frikkin död.

#Sverige #AI #Elmarknaden