Ska man rösta V eller MP i höst? Jag lutar Ät MP, mest pga att jag tror att det skulle göra gubbmaffian argare.
#svpol

@cellularmoose V eller MP. Det Àr det viktigaste. Tidigare skulle jag sÀga att det Àr allra viktigast att rösta V för att man inte kan lita pÄ att MP inte gör upp högerut. Men Amanda Lind verkar iaf tycka att det inte Àr aktuellt. SÄ lÀgre risk för der nu efter MP:s vÀnstersvÀng.

Jag kommer dock rösta V för att vara sÀker pÄ att det faktiskt blir vÀnsterpolitik. Och för att försÀkra att V blir en del av regeringsunderlaget. Ju större V Àr desto svÄrare blir det att försöka strunta i dem.

@samuel
Ja, jag ska lÀsa in mig de nÀrmaste mÄnaderna. Jag kan inte mycket on hur det lÄtit inuti MP den senaste tiden. Samma med V, jag behöver lÀsa pÄ kring turerna kring Showan, Delgado Varas etc för att se om jag kÀnner att jag litar tillrÀckligt.mycket pÄ V:s ledning.

Jag Àr inte helt nöjd med att V verkar jaga ministerposter istÀllet för att satsa pÄ att vara effektiva vÄgmÀstare.