[2026-06-15] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22642353

[2026-06-15] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

I et forsøg på at passe på min skulder, er jeg gået lidt på kompromis med mit ellers ret hårde boycut og har købt Lego: the incredibles til switch, da jeg normalt er ret glad for legospil især på konsol og det kostede ca. 40 kr.

Nøj det er en umildbar skuffelse. Til forskel fra de andre legospil jeg har, så bygger det ikke på en allerede kendt historie, men det der sker mellem film 1 og 2. Hvilket vil sige at de skal fortælle en hel masse historie, og det ødelægger ret meget spillet for mig.

Derudover synes jeg bare ikke at tale hører til i Legospil. Noget af charmen har altid været hvor meget følelse og humor de kunne få ind i cut scenes uden tale.

For slet ikke at tale om hvor meget man bliver holdt i hånden. Lad mig nu lige undersøge verden og lede efter kits og klodser m.m uden hvert 30 sekund at fortælle hvad jeg skal for at komme videre.

For slet ikke at tale om hvor meget man bliver holdt i hånden.

Åh det er så irriterende. Jeg tror det er et resultat af at mange store spil med store navne som Lego forsøger at tiltrække et publikum der slet ikke er vant til videospil. Jeg oplevede det også da jeg spillede Indiana Jones and the Great Circle. Det var tydeligt at tutorials osv. var sat efter laveste fællesnævner. Det er sikkert rart hvis du er hardcore Indiana Jones fan og aldrig har spillet videospil før og bare gerne vil prøve det spil pga. brandet, men for os andre kan det godt være lidt belastende.

Det har du virkelig ret i!

Det er heldigvis blevet lidt bedre, efter at have spillet mere end første level. Men jeg er godt nok træt af, af der ikke er en mulighed for at slå noget af alt hjælpen fra.

Og jeg tog fejl, det følger faktisk filmene, det kunne jeg bare ikke se i første bane… hvilket igen gør rigtig meget af snakken endnu mere overflødig…

Jeg må nok hellere huske at købe lego starwars mens det stadig kun koster 60 kr. Det er et ordentligt LEGO spil uden snak og alt for lange cut scenes.