[2026-06-15] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22642353

[2026-06-15] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

Jeg har fået en rigtigt dum idé; jeg vil læse mindst én bog fra hver eneste nobelprisvinder i litteratur, startende med den første i 1901 (René-Francois Prudhomme).
Hah der har jeg også været omend jeg ikke var så ambitiøs at starte med starten. Jeg tror knap jeg nåede 1980.
Lad os se hvor langt jeg når, men der er virkeligt mange der lyder godt!