Ik weet dat een deel van de mensen niet eens contact opnam met de huisarts, er was toch geen goede oplossing. Iemand die me dierbaar was kreeg een telefoontje van de huisarts voordat ze ziek was, om met haar te overleggen (maw te zeggen) dat ze niet doorgestuurd zou worden als ze ziek werd en dat reanimatie ook geen goed idee meer was met haar kwetsbare ribben.
#corona #CodeZwart

Artsen over corona: 'Code zwart was er feitelijk wél, honderden overlijdens door beddentekort'
Artsen over corona: 'Code zwart was er feitelijk wél, honderden overlijdens door beddentekort' - https://nos.nl/l/2618646
.

Artsen over corona: 'Code zwart was er feitelijk wél, honderden overlijdens door beddentekort'

Tijdens de coronaverhoren stellen verschillende sleutelfiguren juist dat Nederland net géén 'code zwart' bereikte.

@Heleenschrijft de enquête is zoals gezegd weinig kritisch op het niet voldoende beschermen van de volksgezondheid. Zonde. De economie ging uiteindelijk toch echt voor en indammen hebben enkele sleutelfiguren eigenlijk meteen al opgegeven. Ik zal er waarschijnlijk altijd boos om blijven, want niemand wil erkennen dat ze op dat punt fout zaten en tienduizenden levens op hun geweten hebben