[2026-06-15] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22642353

[2026-06-15] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

Jeg er i gang med at læse R.F. Kuangs Katabasis og er ikke specielt vild med den. Der er noget med sproget, historien og karaktererne, som skurer. Det føles også som en historie, som kunne fortælles på den halve tid. Det er tredje gang jeg forsøger mig med Kuang og måske burde jeg bare forstå vinket - hendes forfatterskab er ikke min kop te - og give op.

Vi så Poor Things den anden dag og den var jeg virkelig godt underholdt af. Jeg havde frygtet, den var mere dyster, men synes den absurde humor skinnede igennem hele vejen, specielt mod slutningen.

Katabasis (novel) - Wikipedia