Kinderen kosteloos naar #theater laten gaan werkt… Nee niet doen zegt de #VVTP, dat kan mij inkomsten gaan schelen.

Het is alsof bol.com en Amazon boos gaan dreigen dat in Nederland de bieb niet gratis mag zijn voor kids

“…bij de VVTP aangesloten producenten, zoals Albert Verlinde Theater, MediaLane en Van Hoorne Studios, verzorgen zo'n 85 procent van alle professionele podiumkunsten in Nederland, becijferde de vereniging.”

85% 😂, ik zie wel een groter ander probleem.

https://nos.nl/l/2617470

Kind kan steeds vaker gratis naar het theater, maar producenten dreigen met boycot

Voor families zijn de betaalbare uitjes een uitkomst, maar bij theaterproducenten wringt het concept.

@wlaatje Doet me denken aan het feit dat het @knmi ook heel lang geen vooruitblikkende radarbeelden mocht laten zien in hun met belastinggeld betaalde app omdat ze daarmee de markt zouden verstoren. @BartVerheggen .

Ik krijg hier wel schadefreude van. Na decennia van privatisering, waarbij allerlei projecten ruim baan moesten maken voor marktgerichte alternatieven. Soort systeemkoekje van eigen deeg.