DigiD mocht niet worden overgenomen door het Amerikaanse Kyndryl. De overname is volledig geblokkeerd. Te veel risico’s voor het algemeen belang. Ondertussen loopt er een project van 4 miljard bij defensie met Kyndryl. Onbestaanbaar dat de casus DigiD geen consequenties heeft voor defensiecontracten. Ik wil van de staatssecretaris defensie graag weten wat de consequenties zijn. Het liefst natuurlijk voor alle Amerikaanse dienstverlening bij de overheid. Ik hou jullie op de hoogte! #palantir