Niet De Speld.

Voormalig Milieudefensie-topman alweer weg bij Tata Steel, 'was voorman bij extreemrechtse beweging'
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5608454/donald-pols-weggestuurd-bij-tata-steel

Voormalig Milieudefensie-topman alweer weg bij Tata Steel, 'was voorman bij extreemrechtse beweging'

Donald Pols vertrekt als directeur duurzaamheid bij Tata Steel. Aanleiding zou een publicatie zijn waar NRC aan werkt over het verleden van Pols. Hij zou de voorman zijn geweest van een extreemrechts studentenbeweging in Zuid-Afrika.

RTL Nieuws
@roelgrif bij nader inzien is dit weer eens een dubieus iets: hij was geen student toen, hij was scholier middelbare school. In Nederland heeft hij eigenlijk alleen maar wereldverbeterende dingen gedaan. En... voor de zoveelste keer: NRC die ermee naar buiten komt.
Vermoeden: Tataa zat toch met de man in hun maag en NRC die de deal sluit.
@roelgrif En ja, ik moest er heel hard om lachen toen ik het las, maar ook dit is weer een uitstekend staaltje mensen beschadigen.
Full disclosure: ik was ooit lid JOVD want uit een VVD nest. Nooit een geheim van gemaakt en heel snel geleerd hoe het echt beter kan.

@mieke @roelgrif

De hamvraag is denk ik: wist Pols dat dit artikel eraan zat te komen? Is dat misschien de reden dat hij vertrok bij milieudefensie?

Tegelijk denk je dan ook, iemand die zijn liefde voor de Blanke Afrikaner nooit verborg en Mandela een misdadiger vond, kon Kamervoorzitter worden, maar Pols kan niet bij een multinational werken?

Bijzonder land leven we toch.

@gvenema @roelgrif hij heeft een interview gegeven aan NRC. de man is waarschijnlijk ongezond naief. En inderdaad: dat laatste: de helft van de kamer is extreemrechts.
@mieke @gvenema @roelgrif Gezien het interview heeft hij het alleen maar moeilijker en moeilijker gemaakt om uit de kast te komen met zijn verleden..... Die chantagepoging had een mooie gelegenheid geweest om met zijn verleden uit te komen en zijn tot inkeer komen bespreken.
Tja, was een heel smerig verleden...
Een groter lijk in de kast dan velen onder ons ooit gehad hebben.

@AngelaScholder @mieke @roelgrif

We weten nu in elk geval waar die verrassende overtocht ineens vandaan kwam. Hij wist ongetwijfeld dat het publiek zou worden en dat hij dan niet bij milieudefensie zou kunnen blijven, maar dacht mogelijk dat het bij Tata wel zou kunnen.

Maar ja, die zitten ook niet te wachten op iemand die onder valse voorwendselen komt en dan negatieve publiciteit meebrengt die ook de politieke waarde kapotmaakt.

@gvenema @AngelaScholder @mieke @roelgrif uit berichtgeving blijkt dat MD het al lang wist: https://nos.nl/l/261688

Zou het een slimme move van Tata zijn geweest om een formidabele tegenstander uit te schakelen? Je lokt m weg waardoor hij nooit meer voor een milieubeweging kan werken en vervolgens loos je hem op dag één…

Adriaanse: "We hebben nu een prijs"

"We hebben nu Europees voetbal, we hebben een prijs", zei Co Adriaanse na het halen van de CL-play-offs.