Follow the Money heeft afscheid genomen van de diensten van Cloudflare. Dat Amerikaanse bedrijf beschermt een kwart van het internet tegen cyberaanvallen. Het nadeel: het moet daarvoor toegang hebben tot ongelofelijk veel gevoelige gegevens. FTM stapt nu over op een Europees alternatief. https://www.ftm.nl/artikelen/dit-amerikaanse-bedrijf-weet-te-veel-over-ons-daarom-stapt-ftm-over-op-een-europees-alternatief
Dit Amerikaanse bedrijf weet te veel over ons. Daarom stapt FTM over op een Europees alternatief

Follow the Money heeft afscheid genomen van de diensten van Cloudflare. Dat Amerikaanse bedrijf beschermt een kwart van het internet tegen cyberaanvallen. Het nadeel: het moet daarvoor toegang hebben tot ongelofelijk veel gevoelige gegevens. FTM stapt nu over op een Europees alternatief.

Follow the Money - Platform voor onderzoeksjournalistiek
@FTM_nl
Het is toch ook belachelijk dat Nederland niet gewoon een eigen server heeft?!

@fantastische_Leeuw @FTM_nl dit soort netwerken gaat iets verder dan "een server", dit is een behoorlijke bak infrastructuur op veel plekken om die belasting op te kunnen vangen.

Niet dat een Nederlands bedrijf dit niet zou kunnen, als je dat bedoelt, maar ook dat bedrijf zou dan door heel Europa of wereldwijd servers en netwerkapparatuur moeten hebben. Hier stap je niet even in een middagje in. 😉

@max @fantastische_Leeuw @FTM_nl veel Nederlandse providers hebben dit gezamenlijk geregeld via Stichting NBIP. Die dienst heet NaWas (Nationale Wasstraat). Zie https://www.nbip.nl/
NBIP - Samen sterker voor een betrouwbaar internet

NBIP helpt aanbieders van digitale infrastructuur om specifieke wettelijke verplichtingen en operationele risico's af te dekken.

NBIP