Mai he explicat com funciona l'IMSERSO. Son viatges que poden fer els pensionistes amb uns preus molt reduïts, un exemple, 10 dies a Tenerife tot inclòs, fins i tot aviò i trànsfer aeroport-hotel-aeroport amb guia acompanyant, per menys de 900€ la parella.
Hi ha places limitades, en la temporada 2025-2026 hi havia 879.213 places en total, 440.284 per a costa peninsular, 228.142 per a costa insular i 210.787 per a turisme d’escapada.
#IMSERSO

Tothom donat d'alta rep una carta amb un codi PIN que li permet fer reserves quan obren aquesta posibilitat.
Per la temporada 2025-2026, les reserves de l’IMSERSO es van obrir de forma escalonada:
- 6 d’octubre de 2025 (a partir de les 9:00h): obertura per als acreditats preferents d’Astúries, Catalunya, Castella-La Manxa, Comunitat Valenciana, Ceuta, Illes Balears, Canàries, La Rioja, Navarra i País Basc.

#IMSERSO

Els no preferents d’aquestes comunitats van poder reservar a partir del 7 d’octubre, i per a Andalusia, Aragó, Cantàbria, Castella i Lleó, Extremadura, Galícia, Madrid, Melilla i Múrcia, les reserves van començar el 8 d’octubre per als preferents i el 9 d’octubre per als no preferents.
Per els meus sogres, jo estava preparat davant del ordinador a les 00:00 del primer dia que obrien les reserves, els volia reservar un viatge a Canàries, tenia el seu codi PIN i els seus DNI.

#IMSERSO

No sabia que havien fet un canvi en el formulari, vaig fer la reserva posant només el DNI del titular perquè ja agafava automàticament el del acompanyant. Em vaig adonar de que no hi era, vaig anul·lar la reserva per fer-la de nou posant els dos DNI, un per un.
Sorpresa! totes les 879.213 ja estaven ocupades! en un minut van passar d'estar totes disponibles a totes ocupades, totes en vermell, al 100% ocupades. 😳

#IMSERSO

És molt evident que les agències tenen bots que en un minut agafen totes les places, totes. A les persones humanes que volen fer des de casa seva o en agència una reserva, els bots automatitzats no els donen cap oportunitat de fer-ho.
ÉS UNA MÀFIA.

#IMSERSO

I no, no és que les agències tinguin elles les places disponibles perquè vagis a la que vagis (el primer dia!) no en tenen cap de viatge.
Et diuen "ui, no queda res disponible però si vols un viatge que no sigui imserso en tinc de molt bons". I si cola fan calaix.

#IMSERSO

@spla això és un altre meló...
em fa pensar molt amb el modus operandi de la màfia tan arrelada a Catalunya de [nacionalitat no rellevant segons criteri] i bots que agafen totes les cites d'estrangeria, Sepe...etc tan conegut per tothom, però no es pot dir.
@Caelumtangi no ho sé del cert, sí que em consta que hi ha qui molts mesos abans van a la agència hi els hi fan regals (diners o obsequis) per a que els hi agafin viatges. Les agències sempre guanyen!
@spla també penso que si totes les persones ho agaféssin de cop, petaria el sistema. Quantes ajudes s'han donat i s'ha de fer dins d'un horari/termini i la gent des de casa no ha pogut perquè el minut zero tot ha quedat penjat...
@Caelumtangi parlem de gent gran, rarament saben fer anar un ordinador (en el cas del imserso).
@spla però per això estiren de família...qui sap més d'informàtica ajuda a fer aquestes gestions.
Però igualment, diga-li màfia o no, tot plegat fa pudor
@Caelumtangi cert, imagino molts com jo ajudant als seus pares o sogres.
Trobo molt injust que estiguis esperant i a les 00:00 no puguis reservar res. De fet, no sé perquè el ministeri d'inclusió social envia els pins a casa si és impossible reservar res.
@spla perquè el ministeri d'inclusió social ha de justificar el seu sou, però això no vol dir mirar si les coses es fan bé o no.
Si ets vulnerable i no disposes d'ordinador per poder introduir el pin, t' espaviles. I sinó sempre et queda anar a la deixalleria, cada equis anys es retiren molts ordinadors d'Ensenyament que podrien tenir una segona vida. Ah, no, que després no farien negoci, és clar.
@Caelumtangi em pregunto si hi ha res que funcioni bé a Espanya a part de Hisenda que no falla mai.
@spla Sí, de moment tot funciona bé mentres tinguem les necessitats bàsiques cobertes, d'aquesta percepció és la que es tracta.
@Caelumtangi a la que rasques la superfície una mica, tot és brutícia.