Een school moet een veilige plek zijn voor álle leerlingen. Dat staat ook in de wet. Het afwijzen van homoseksuele relaties geeft de boodschap dat iemand niet zichzelf mag zijn.
Dat mag niet én is ronduit schadelijk.
Een school moet een veilige plek zijn voor álle leerlingen. Dat staat ook in de wet. Het afwijzen van homoseksuele relaties geeft de boodschap dat iemand niet zichzelf mag zijn.
Dat mag niet én is ronduit schadelijk.
Bovendien verscheen nog geen week geleden het bericht dat lhb -personen vaker angstig en zelfs depressief zijn.
Een veilige school, waar je mag zijn wie je bent, is voor hen extra belangrijk.
Daarom zijn deze uitspraken van de leider van een politieke partij, ronduit kwalijk.
Voor wie nog steeds stelt dat scholen homoseksualiteit mogen afkeuren:
In 2021 heeft de Tweede Kamer onze wetswijziging aangenomen. Hierin staat dat scholen hun leerlingen niet alleen kennis en respect voor verschillen moeten leren, maar óók die veilige omgeving moeten bieden.
@LisaWesterveld ik weet zeker als scholen ineens christelijke en katholieke kinderen gaat weigeren er ineens wordt gesteigerd, en dat deze lamlul gaat janken dat het tegen de grondwet is.
Laat maar weer is zien wat een vreselijke ziekte religie is.
Waarom moet ik denken aan "Qui vole un œuf vole un bœuf" ?
Je hoeft grondrechten niet serieus te nemen als het om iets "kleins" gaat is voor mij wel een indicator dat grondrechten niet veilig zijn bij deze meneer.
@LisaWesterveld Discriminatie op basis van "welke grond dan ook", in casu geaardheid, is niet toegestaan. Om het in voor Bontebal en ander christenen begrijpelijke taal te verwoorden: je mag geloven dat homosexualiteit niet mag, maar je mag dat niet praktiseren.
https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vi7pkisz82r9/artikel_1_gelijke_behandeling_en