”Sympatialla ei voidella palsternakkaa.”

#käännös Downton Abbeyssa K5J3 😄

@menneisyytesi Mikä on siis alkukielinen ilmaisu?
@tml ”Sympathy butter no parsnips.” Vanhahtava sanonta, että jokin abstrakti asia ei ole konkreettisesti hyödyksi.
@menneisyytesi Kiitos. Täysin uusi minulle.
@menneisyytesi Well, that hit like the fist in the eye!
@menneisyytesi on muuten hyvä sarja! Miettiny et pitäskö uskaltaa ne leffat katella.
@timitii on, ihastuttava!     katoin just et kolmesta leffasta ekan voi kattoa ainakin disney+:lla, tokan voi vain vuokrata tai ostaa primesta, ja kolmas on teattereissa. Mulla on nyt viides kausi menossa.
@menneisyytesi @timitii menin ihan ummikkona katsomaan 3. leffan ja mietin pääseekö juoneen mukaan kun hahmot on vieraita. Kyllä pääsi ja elokuva onnistui liikuttamaankin.
@menneisyytesi @timitii Kaksi ekaa leffaa on ainakin Piki- ja Helmet-kirjastojen dvd-hyllyssä. 😊