En ihan tavoita jutusta, miten mersun omistaja tulee kioskille jätskille. Ajaako hän Kluuvin parkkihalliin ja tulee sieltä jätskille? #esplanadi

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010587126.html

Kesäkioskinpitäjä Matti Jäntti luopuu puiston helmestä ja puhuu nyt suunsa puhtaaksi

72-vuotias Matti Jäntti on pitänyt Esplanadin puistossa kesäkioskia jo 27 vuotta. Nyt hän lopettaa, sillä Espa on tyhjentynyt asiakkaista.

Helsingin Sanomat
@hankori Luin myös jutun (HU-ilmaisjutun, en tiedä onko identtinen sisältö: https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7299327) ja pyörittelin hiukkasen silmiäni, kun suurimmiksi syiksi ilmoitettiin Mattia järkyttänyt Espan terassikokeilu ja Anni Sinnemäki. Ja ettäkö turistit olisivat pääasiallisesti liikkeellä Helsingissä autoilla ja haluavat kaikki Espalle parkkiin, muuten eivät tule jäätelölle? En muista koskaan käyneeni syömässä Matin jäätelöä ja tällaisen jutun jälkeen en ainakaan menisi.
Matti, 72, on myynyt jäätelöä Espalla 27 vuotta, mutta nyt hänelle riittää: "Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin"

Espalla ei enää liiku juurikaan turisteja, jotka jättäisivät rahaa kioskeille, sanoo Matti Jäntti. Hänelle keskustan liikennekokeilu on ollut järkytys.

Helsingin Uutiset