Raak #WimTSchippers
"Bert, ik vroeg me af of het midden in de nacht is nadat we naar bed zijn gegaan, of midden in de nacht voordat we moeten opstaan." 🤔
"Bert, ik vroeg me af of het midden in de nacht is nadat we naar bed zijn gegaan, of midden in de nacht voordat we moeten opstaan." 🤔

@taaldader
Op 5:10 min. , met Edwin Rutten als de conducteur.
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/serie/2101608030021493731/van-oekels-discohoek/aflevering/2101608040029390231 #WimTSchippers #SjefVanOekel #taal
Wat een mooie foto. Jammer dat er geen jaartal bij staat want ik ben wel benieuwd wanneer dat was, het ziet er stokoud uit.
De strekking van Wim T. Schippers
https://neerlandistiek.nl/2026/06/de-strekking-van-wim-t-schippers/ #WimTSchippers #taal
Het blijft toch bijzonder dat #DonnaSummer meerdere malen in het absurdistische Sjef van Oekels Discohoek is komen optreden, maar internationaal gezien was ze nog niet erg bekend en Nederland bleek een goede springplank te zijn voor haar verdere succes.
En wellicht stond het zoenen van #DolfBrouwers hoog op haar verlanglijstje. Je weet maar nooit. 🤷🏻♂️

Vanochtend dacht ik : Toen Wim de Bie was overleden toen voelde ik me bedroefd en dat duurde alles bij elkaar een paar weken. Nu dat Wim T. Schippers is overleden voelde ik dat maar heel eventjes. Want bijna alles wat ik nu over Wim T. Schippers las vervulde me van een soort vrolijkheid en blijdschap en binnenpret.
Ik zou Wim hier postuum bijna een compliment voor willen maken.