DK-Hostmaster (eller punktum-punktum-dk som de nu hedder) vil have at jeg skal finde en forhandler. Først for at registrere nye domæner og nu for at håndtere betalingen. Det virker tåbeligt, men jeg kastede mig ud i det i dag. Konto oprettet hos #DanDomain (mere eller mindre tilfældigt valg) med dertilfølgende ny konto hos #Punktum. Så nu har jeg to hatte dér - én som navneserveransvarlig og én stærkt begrænset konto til at se mit nye domæne. Da jeg har handlet hos en forhandler, er alt administration fjernet fra Punktum-siden, inkl. redelegering og opsætning af #DNSSEC.
Fantastisk tænker jeg, og går over i DanDomains administrationsinterface. Der lykkedes det mig nemt at redelegere til mine egne navneservere, men her knækkede filmen så. DanDomain har nemlig ikke en hent-lige-mine-dnssec-nøgler-fra-min-nameserver-knap.
Nej, det er en ceremoni der kræver sikkerhedskoder, e-mails, mennesker der læser dem og gør ting og alt muligt.
How quaint.