«Untergang des abendlandes»
sa vi ofte –
det var en vanlig kommentar (meme heter det nå)
i mine kretser på 1960-70-tallet
I de siste dagene har dette meme kommet byksende
om og om igjen
– hver gang jeg orker å ta en titt på NRKs nettside
gjaller det
I år er Oswald Spenglers bok
– eller bøkene (tobindsverk fra 1922),
åpenbart svært treffende.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Decline_of_the_West
#History #NRK #Abendlandes #Norsktut #EU