Oh oh oh. @Nieuwsuur_online laat zich gewillig als datacenterpropagandaorgel bespelen: “In Amerika lopen ze voor met investeringen in en bouw van datacenters! EU moet ook!!11!!!!
Kijk eens naar de ROI op AI, met name de LLM’s waar die enorme groei op gebaseerd is. Die is er niet. Geen van de bedrijven maakt winst, behalve de chipmakers. Sterker: voor winst is met de huidige hoeveelheid geïnvesteerd geld een economisch wonder nodig. Trap niet in het boosternarratief.



