Màximum Clatellot

@maximclatellot
788 Followers
736 Following
1.1K Posts
Tota la vida darrera d'un imbècil.

RE: https://phpc.social/@rubenrubiob/116318851286654074

AQUEST FIL:
Que inaugura el club de lectura de La Societat de l'Espectacle d'en Debord
de la Societat Generala de Lectures Paupèrrimes.

No us hi quedeu fora!

@rubenrubiob @empardalada @Car @maximclatellot @vmateusimeon
Q no es refereix només a espectacle com domini de les imatges en el sentit més literal sinó q va més enllà. Veig una crítica als fonaments de gran part de la filosofia occidental, a la seva tendència a "filosofitzar" la vida fugint de la vida. A convertir la vida en espectacle a contemplar i no a viure. Des de Plató passant pels escalfatarros (perdoneu) de Kant, Schopenhauer ("el món és la meva representació!") etc...
Del Delenda Est Barcino #57
@rubenrubiob @empardalada @Car @maximclatellot @vmateusimeon
Conseqüència: una vida alienada de la vida. Pèrdua de l'unitat amb la vida. Separació de la vida.
I faig una mica de trampa però me'n vaig al 29.

@rubenrubiob @empardalada @Car @maximclatellot @vmateusimeon

Per ajudar-me em vaig buscar el seu manifest situacionista i hi ha un tros que m'agrada molt. Destruir l'espectacle és intervenir, actuar, deixar de ser figurants, de ser actors. I m'encanta al final quan diu que hem de passar a ser"vividors".

https://ca.wikisource.org/wiki/Informe_sobre_la_construcci%C3%B3_de_situacions_i_sobre_les_condicions_de_l%27organitzaci%C3%B3_i_l%27acci%C3%B3_de_la_tend%C3%A8ncia_situacionista_internacional

@rubenrubiob @empardalada @Car @maximclatellot @vmateusimeon

Doncs com no sóc gaire sistemàtica us explico què m'ha "inspirat" més i me'n vaig al 5 i al 19.

Em sembla tota l'estona que ell planteja dos oposats: la contemplació espectacular de la vida front la vida viscuda, la representació front la realitat, la degradació de la vida concreta de tots front la vida. Creant-se així allò que anomena repetidament separació, alienació, escissió entre la vida i nosaltres.

Començo una breu anàlisi d'algun dels primers 20 aforismes de «La societat de l'espectacle» en el marc de #lecturesperplexes

@angelalluna @empardalada @maximclatellot

La puta monarquia deixa
massa petjada borbònica.
Ha ha ha.
OK Weezer!