@gvenema @AngelaScholder @mieke @roelgrif uit berichtgeving blijkt dat MD het al lang wist: https://nos.nl/l/261688
Zou het een slimme move van Tata zijn geweest om een formidabele tegenstander uit te schakelen? Je lokt m weg waardoor hij nooit meer voor een milieubeweging kan werken en vervolgens loos je hem op dag één…
Raszuiverheid is een beklemming. Een poging om iets stil te zetten wat van nature altijd heeft gestroomd. We zijn allemaal nakomelingen van gelukszoekers. De middeleeuwse boer die de stad introk. De hugenoot die zijn geloof achterna reisde. De Groninger die in 1800 de oceaan overstak. De Jood die vluchtte. De zeeman die naar een ander land voer met dromen. Mensen die ergens anders iets beters hoopten te vinden.
#omvolking #lidewijvos #fvd #rascisme #azc
https://kanteldenker.wordpress.com/2026/05/29/raszuivere-nonsens/
Het hele voorval, inclusief uren vastzitten op het bureau, heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de achtergrond van de fietsenmaker. Want de politie in Nederland is écht niet #racistisch…
Politie houdt Groningse fietsenmaker aan die lokfiets wilde beschermen https://nos.nl/l/2616438
Irritant (en potentieel link?). Gebeld door een mij onbekend 06 nummer met een onverstaanbaar bericht over iets bezorgen over een half uur. Geen bezorger gezien. Het lijkt een soort probeersel om te kijken of je thuis bent…
Om in te prenten: volgende keer zeggen “ik zit in een online meeting op m’n werkkamer, zet maar onder de carport”.
Al decennia woon je in Noorwegen. Je hebt een Noors paspoort, hebt een baan als trainer bij Rosenborg, een Noorse topclub. En je wilt graag de wedstrijd bijwonen van je geboorteland tegen je thuisland.
Niet in de VS van Trump. Niet tijdens het WK van Infantino.
Schandalig.
https://www.vg.no/sport/i/L4PdV4/sarmed-saify-faar-ikke-reise-inn-i-usa-for-aa-se-norge-irak-i-vm

Zelden schreef een column zichzelf zo makkelijk: ik kreeg uitleg over over hoe de cijferadministratie werkt en mijn hoofd ontplofte. [DPG]