I try not to be a jerk.
*prefer not to be boosted to bluesky / blsk*
#dktoot
| Country | Denmark |
Jeg håber virkelig ikke det er en kommunikationsrådgiver Pia Olsen har hyret. Alt ved den sag skriger dårlig moralsk dømmekraft, dårlig timing, dårlig strategi, dårlig håndtering.
Dernæst: øget befordringsfradrag? Fuck nu af hvor er det dumt at betale folk for at forurene.
RE: https://mastodon.social/@daringfireball/116733735238154910
"what the Commission is demanding from Apple" — the European Commission isn't demanding anything, the law is demanding it. The laws have been in place for several years now, Apple is currently in default of the law on several fronts, and is fighting its existing fines. There is no 'position' to be backed down from on the EC's side, and somehow this many years in Apple still doesn't understand that, despite losing every tiny little argument it has kicked up over the DMA. Over and over
Kbh boligpolitik fejler. Ejerboliger i København kan finansieres billigt og sikkert med Realkredit. De er nominelt mere værd end andelsboliger. De stiger i procent mere. Renterne er billigere.
Hvis formålet med andelsboliger er at få folk ind på boligmarkedet, fejler den strategi. Køber du en andel til 1 mio. Betaler du 5 % i renter. Når boligen er 1.2 mio. Værd er den ejerlejlighed til 5 du kiggede på, nu 6.5 værd. Og da du kan vælge afdragsfrighed er driftsudgifterne den samme