Andreas

@andreasio
495 Followers
581 Following
15 Posts
Danish. Likes privacy, linux, #rstats and political science. Hope to find Danish peeps using #dkpol hastag. Profile pic is actually me :-/ (ps. toots autodelete after a fortnight.)
I try not to be a jerk.
*prefer not to be boosted to bluesky / blsk*
#dktoot
CountryDenmark
Skulle spørge fra en ven: nogen der vil sælge en roskilde festival billet? #rf26 #RoskildeFestival
My side of the jqwik anti AI logging drama: https://blog.johanneslink.net/2026/06/09/the-jqwik-anti-ai-affair/
The Jqwik Anti-AI Affair

How I lost patience with ‘AI’ agents

My Not So Private Tech Life
Might anthropic be blatantly earnest in the naming of their model, claude? I just watched the original stepford wifes, and it feels that way
Hvorfor har Poul Nyrup "pressefolk"

Jeg håber virkelig ikke det er en kommunikationsrådgiver Pia Olsen har hyret. Alt ved den sag skriger dårlig moralsk dømmekraft, dårlig timing, dårlig strategi, dårlig håndtering.

Dernæst: øget befordringsfradrag? Fuck nu af hvor er det dumt at betale folk for at forurene.

RE: https://mastodon.social/@daringfireball/116733735238154910

"what the Commission is demanding from Apple" — the European Commission isn't demanding anything, the law is demanding it. The laws have been in place for several years now, Apple is currently in default of the law on several fronts, and is fighting its existing fines. There is no 'position' to be backed down from on the EC's side, and somehow this many years in Apple still doesn't understand that, despite losing every tiny little argument it has kicked up over the DMA. Over and over

@gruber

Så kom vi dertil at jeg har behov for, på mit barns vegne, at blokere en tosset forældrer der skriver direkte til mit barn i Aula. Suprise me flot, det kan jeg ikke forhindre... Aula har ikke den funktion. Så nu håber jeg kommunen kan forhindrer det teknisk.

Kbh boligpolitik fejler. Ejerboliger i København kan finansieres billigt og sikkert med Realkredit. De er nominelt mere værd end andelsboliger. De stiger i procent mere. Renterne er billigere.

Hvis formålet med andelsboliger er at få folk ind på boligmarkedet, fejler den strategi. Køber du en andel til 1 mio. Betaler du 5 % i renter. Når boligen er 1.2 mio. Værd er den ejerlejlighed til 5 du kiggede på, nu 6.5 værd. Og da du kan vælge afdragsfrighed er driftsudgifterne den samme