Vooral de cultuurverschillen vallen op:
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Na 150 jaar wordt het tijd voor #excuses voor #slavernijverleden aan โ€˜de #Oostโ€™ en โ€˜de #Westโ€™
๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ Oh? Dat is geweest.. we zijn meer met nu en de #toekomst bezig..
๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ท Op 19-12? #Rechtszaak: nee! (andere datum!) Die minister? Nee, de #president of eigenlijk de #koning! En #zwartepiet moet #verboden worden. En het woord โ€˜#negerโ€™ moet #strafbaar worden. En we willen structureel #geld zien voor nazaten en instellingen. En.. ?

Wow.. je zou er stil van worden..

@eesger Argh is er geen vlag voor Indonesiรซ? India is geloof ik nooit van Nederland geweest ๐Ÿ™‚
@irina ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ deze?
(Oi.. best wel fout eigenlijk.. gelukkig tillen ze er in die windrichting anders aan.. sorry..)
@eesger Denk van wel. (Die van India herkende ik omdat er bij het plaatselijke Indiase restaurant eentje uithangt!)
@eesger Sure! Het is best ingewikkeld allemaal.

@WiebevanZwol idd, ik zou (bijna) het volgende voor willen stellen:
Dus graag de koning voor #excuses #slavernijverleden? Dat kan. Naar goed (Nederlands) gebruik bied je excuses aan wanneer je ook weet wat je (familie)rol daarin is geweest.. Dat wordt nu onderzocht en duurt een 3 jaar. Daarmee is de druk er even af en kunnen we met zโ€™n allen alles goed voorbereiden.

Lijkt me een prima oplossing.. en: het zijn excuses voor iets van 150 jaar geleden, dus die laatste 3 jaar kunnen er nog wel bij.