Vielä yksi arkistoista: lakkiaispäiväni ja Falklandin sota. Katselin kaverini Pasin keinumista kuvaajan vasemmalla puolella.

(Eikä sitä lakkia siis tullut pidettyä yhtenäkään muuna päivänä.)

#muisto #sota #ylioppilas

Riemuylioppilas

Perjantaina 29.5.2026 kokoonnuimme vajaan kolmenkymmenen luokkakaverin voimin Herttoniemen yhteiskoululle viettämään riemuylioppilasjuhlaa. Riemuylioppilaaksi "pääsee", kun varsinaisesta ylioppilasjuhlasta on kulunut 50 vuotta. Aloitin matkani tapaamiseen Herttoniemen yhteiskoululle kävellen Siilitien metroasemalta Oravatien ja Ilvestien sekä Karhutien kautta. Halusin vaihteeksi taas katsastella mitä lapsuusmaisemissa on tapahtunut. Paljon näyttää olevan ennallaan, onhan tuo […]

https://teuvovaisanen.fi/2026/05/31/riemuylioppilas/

Onnea uudet ylioppilaat ja muut valmistuneet! Mitä aiotte tehdä 15.7.? #veneily #juhlat #veneilykesä2026 #ylioppilas @ytlsen #amk

Onpa ollut vauhdikas, kiva, aikaansaava ja väsyttävä päivä. Huomenna siis lapsen ylioppilasjuhlat ja tässä on leivottu ja laitettu pihaa valmiiksi vieraita varten. Onneksi on luvattu huomiselle hyvää keliä!

#kesä #ylioppilas #juhlat

Ylioppilastutkintolautakunta hakee hakkereita murtautumaan tulevaan yo-kirjoitusten järjestelmään

Abitti 2 tulee käyttöön syksyn 2026 yo-kirjoituksiin ja sen tietoturvaa halutaan testata myös ns. hakkerihaasteen avulla.

https://dawn.fi/uutiset/2026/04/02/hakkeroi-ylioppilaskirjoituksissa-kaytettava-abitti-2

#abitti #abitti2 #ylioppilas #uutiset #suomi #teknologia #tekniikka #tietoturva

Kokeile hakkeroida ylioppilaskirjoituksissa käytettävä Abitti 2 - luvan kanssa ja palkkioksi rahaa

Ylioppilastutkintolautakunta käynnistää Hackabi 4 -haasteen, jonka tavoitteena on varmistaa Abitti 2 -järjestelmän tietoturva syksyn 2026 ylioppilaskirjoituksia varten. Hankkeessa etsitään haavoittuvuuksia ja mukaan etsitään ns. valkohattuhakkereita.

AfterDawn
Tiesittekö että nykyään on vaikka minkälaisia yo-lakkeja? Saa glitteriä, pinkkiä, tekstiä ym. Mulla on vain perinteinen lakki joka näytti muutaman tunnin jälkeen kusiselta hatulta kun siihen kaatui Sivuluisua. Tanssin nimittäin hieman sivuluisussa, kädessäni kyseinen drinkki 😅 Olis pitäny juoda vaan niitä Valkovenäläisiä. Toisaalta sitten olis jäljelle jäänyt se eltaantuneen maidon haju… #yo #lakkiaiset #ylioppilas

Ylioppilastodistus on nyt saatu kouraan.
Ilme kertonee, että iloinen juttuhan tämä on, vaikka opettajia ja lukiokavereita tuleekin ikävä.

#lakkiaiset #ylioppilas

Pääsin läpi pikaylioppilaskirjoituksista samalla arvosanalla, mikä yleisarvosanani oli silloin kauan sitten.

https://yle.fi/a/74-20182586

#ylioppilaskirjoitukset #SyksynKirjoitukset #kirjoitukset #ylioppilaskoe #ylioppilas #koulu #lukio #opiskelu #oppiminen #yleissivistys

Pääsisitkö vielä ylioppilaskirjoituksista läpi? Selvitä se tällä pikakokeella

Tässä jutussa pääset kokeilemaan, vieläkö lukion yleissivistys on tallella. Pikaylioppilaskoe on koostettu viime kevään kysymyksistä.

Yle Uutiset

Joudun pakkokuuntelemaan, kun naapurin kevään ylioppilas sussuineen harjoittavat terassillaan tietovisaa.

Eivät tienneet, että Intian valuutta on rupia ja Venäjän rupla.

Ja ainakin toinen siis aivan tuore #ylioppilas.

Koulutuksen taso, ohoi!

#yleissivistys #lukio #sivistys #koulutus #koulu

Kysymys ylioppilaille:

Käytätkö Sinä vappuna ylioppilaslakkia?

Minä: En ole koskaan vetänyt sitä vappuna päähän. En ymmärrä, enkä ole laumaeläin.

Kuha tuli mieleen, kun tuolla kaupungilla isot määrät ihmisiä niitä päähänsä oli taas vetäneet.

#vappu #lakki #ylioppilaslakki #ylioppilaat #ylioppilas #gallup #kysely

Käytän
9.1%
En käytä
36.4%
Ennen käytin, en enää
13.6%
En ole koskaan käyttänyt
40.9%
Poll ended at .