#politiikka #vihreat
Kappas kappas, mahtavaa!
"Entinen missi Noora Vennamo, 48, on Vihreiden sitoutumattomana ehdokkaana eduskuntavaaleissa Hämeen vaalipiirissä. Vennamo ilmoittaa asiasta Facebook-julkaisussaan.
Vennamo myöntää, ettei aikaisemmin ajatellut lähtevänsä ehdolle eduskuntavaaleihin. Vennamon mieli muuttui, kun hänelle tuli raja vastaan.
– Kun olen nähnyt, mihin suuntaan Orpon hallitus on Suomea vienyt rakentamalla talouden kasvua leikkaamalla kerta toisensa jälkeen niiltä, joilla on jo ennestäänkin vaikeaa, en voinut enää seistä hiljaa sivussa ja katsoa Suomen valumista kasvavien luokkaerojen valtioksi, jossa hyvinvointi nähdään kuluna eikä investointina. Yrittämättä vaikuttaa. Yrittämättä seistä niiden heikoimpien tukena, jotka nyt sinne leikkuriin on tungettu, Vennamo kirjoittaa.
– Minut on pakottanut liikkeelle huoli siitä, millainen maa Suomesta on tulossa. Maa, jossa köyhiltä leikataan samaan aikaan, kun kaikkein hyväosaisimmille suunnitellaan uusia verokevennyksiä. Maa, jossa rahan valuessa rahan luo leipäjonot kasvavat ja luokkaerot vahvistuvat. Maa, joka pala palalta murentaa hyvinvointivaltion peruspilareita – niitä, joita meidän nimenomaisesti tulisi vaalia, hän jatkaa.
Vennamo kyseenalaistaa, miten hallitus voi antaa rahaa veroalennuksiin, muttei esimerkiksi nuorten mielenterveyshoitoihin."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ed813278-261b-48c2-9f10-8a2f2630a948




