Unfortunately, the #climateclassic cycle ride for today, which goes along the future Dutch sea front at 1 m altitude, was cancelled and/or shortened (depending on your start location). Why ? Because of the climate change that the ride tries to draw attention to !

The temperature and humidity were considered too high.

But we could still collect shirts at the start in Groningen so we were sort of committed to a minimum 60 km ride there and back, and we decided to follow the route all the way back to the furthest point from Groningen, before then riding to our respective homes.

Each person's total distance was different. For me it worked out as only 120 km instead of the expected 160 km total. It was indeed warm today and we rode at a relatively modest pace as a result. But very pleasant it was, with excellent company including @TheoZw and @twilwel

And there's some good news. Because it was cancelled for us this year, we have already paid the entrance fee for next year:
https://climateclassic.nl/
#cycling #biketooter #climateclassic #ligfiets #recumbent #velomobile #velomobiel #regel17

Promofilmpje voor de B4M en Distance, twee takken van de Bulk familie van velomobielen #regel17 #velomobiel #Velomobil https://www.youtube.com/watch?v=Sc4tmTSP8HQ
Doppelt Bülk

YouTube
De zondagse rit van de Assenliggers trof het met prachtig weer en onderweg cappuccino, huisgemaakte taart en een raket waterijsje. Met Erik, @TheoZw en @hembrow . #regel17 #velomobiel
De “Assenliggers” ligfietsclub reden vandaag bij perfect fietsweer 90km door Drenthe, Groningen en Friesland. #regel17 #velomobiel #twilwiel #velomobielgarage Om te beginnen, onderweg naar de verzamelplaats in Vries, knalde ik met 67km/h over de Lonerbrug en vloog een stukje over de drempel. Een tegemoetkomende fietser vatte meteen de stemming door de handen in de lucht te steken 🙌
Het was een kleurrijke tocht. Roze tulpen, blauwe lucht en heel veel geel getinte velomobielen. #regel17 #regel40 #toertocht #velomobiel
Eigenlijk zou ik zo’n foto liever niet willen kunnen maken. Kopen doe ik ze al jaren niet meer. Maar ze staan er nu eenmaal en ik kwam er langs. En het levert wel een aardig plaatje op #Regel17 #Velomobiel #Velomobile #Tulpen

RE: https://mastodon.nl/@ligfietsers/116453435739943413

Je moet er bij zijn om het te beleven. Al 11 aanmeldingen!!

#toertocht #ligfiets #velomobiel

Het is nog niet eens Pasen, maar de pinksterbloemen bloeien al #Regel17 #Velomobiel #Ligfiets
Tijdritfiets versus #velomobiel schuin tegen de wind in. De eerste heeft een klein frontaal oppervlak en vermoedelijk een fitte rijder. De tweede heeft een gladde aerodynamische vorm die bij veel windrichtingen werkt als een zeil. De velomobilist is ervaren, maarreh… de jaren beginnen wel te tellen. En ja, je kunt dus “aan de wind” zeilen met een velomobiel. #regel17