đĨđļđˇđ¸đđŽđēđ¯đđ˛đģđŽđŋđ˛đģ đ´đŽđŽđģ đšđŽđģđąđ˛đšđļđˇđ¸ đđđŽđ¸đ˛đģ đŧđē đŽđ°đĩđđ˛đŋđ¯đšđļđˇđđ˛đģđą đšđŧđŧđģ
Rijksambtenaren gaan op 14 april opnieuw staken omdat ze dit jaar geen salarisverhoging en inflatiecorrectie krijgen. De stakingsdag is landelijk met bijeenkomsten in onder meer Groningen, Utrecht, Apeldoorn, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam en Maastricht.
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5579079/landelijke-staking-rijksambtenaren-14-april-cao
Rijksambtenaren gaan op 14 april opnieuw staken omdat ze dit jaar geen salarisverhoging en inflatiecorrectie krijgen. De stakingsdag is landelijk met bijeenkomsten in onder meer Groningen, Utrecht, Apeldoorn, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam en Maastricht.
đĒđ˛đŋđ¸đģđ˛đēđ˛đŋđ đđđ đđ đŊđŋđ˛đđ đđđŽđ¸đ˛đģ đđŽđģđąđŽđŽđ´: 'đŠđŧđ˛đšđ˛đģ đđļđ°đĩ đģđļđ˛đ đđ˛đŋđļđ˛đđ đ´đ˛đģđŧđēđ˛đģ'
Werknemers van DHL Express, die vooral spoedzendingen van documenten en pakketten bezorgen, gaan vandaag bijna de hele dag staken. Dat melden de vakbonden FNV en CNV. Reden voor de staking zijn de vastgelopen onderhandelingen over een nieuwe cao tussen de vakbonden en DHL.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5578594/staking-dhl-express-fnv-hoger-loon
Werknemers van DHL Express, die vooral spoedzendingen van documenten en pakketten bezorgen, gaan vandaag bijna de hele dag staken. Dat melden de vakbonden FNV en CNV. Reden voor de staking zijn de vastgelopen onderhandelingen over een nieuwe cao tussen de vakbonden en DHL.
Ook DUO-medewerkers staken voor hoger salaris
Vragen over studiefinanciering? Blijft u even aan de lijn, u moet misschien iets langer wachten, want sommige medewerkers van DUO zijn aan het staken. En de Landelijke Studentenvakbond staat erachter. Rijksambtenaren krijgen even geen salarisverhoging. Ze moeten de inflatie zelf opvangen. Dat was een van de manieren waarop het vorige kabinet wilde bezuinigen op de kosten van de overheid. Daarom staken ze vandaag. Ook ambtenaren van DUO doen mee. Dus is de dienst wellicht minder goed [âĻ]https://profielen.hr.nl/2026/ook-duo-medewerkers-staken-voor-hoger-salaris/
Wat een vies, manipulatief, verdeeldheid zaaiend stuk. De #bonden #staken met mandaat van de leden over de issues die de #leden bepalen, omdat de voorstellen tot nu toe op een njet van die leden gestoten zijn. Afspraken uit 1926 als royaal bestempelen, en door actie bereikte resultaten als privileges benoemen is ronduit kwaadaardig. Dat ze een fatsoenlijk sociale bescherming ook voor nieuwe collega's willen behouden, siert de mensen net.
#NMBS
https://www.demorgen.be/meningen/spoorbonden-leggen-het-land-plat-voor-behoud-van-statuut-en-macht-in-sociaal-overleg~b059ca2a/
@erikkemp Mastodon represent on Dam Square on today's strike đ
#FNV #Stopdesloop #CancelTheCuts #CutTheTies #Staken #Strike