Olen muodostanut tavaksi kerätä soittolistan, kun kirjoitan. Jokainen tarina tuntuu vaativan ympärilleen omanlaisensa äänimaiseman ja käytän sitä päästäkseni oikeanlaiseen "zoneen" kirjoittamista varten. Se on siis rituaali, jos rituaalia ajatellaan tapana luoda transitio tilasta toiseen.
Tässä esimerkiksi viime talven aikana kirjoitetun kirjan soittolista:






