Peek-a-boo!
#päivänkakkara #juhannus #OmaPiha #daisy #midsummer #MyOwnGarden #fairphone6 #ShotOnFairphone
Raparperia ja syreeneja
Rakastan raparperia. Onneksi talon pihassa kasvaa sitä valtava pensas, niin voin nauttia omasta sadosta. Tällä hetkellä tuotantoa on tosin omaksi tarpeiksi niin paljon, että en millään ehdi kaikkea käyttämään. Nyt kuitenkin piirakkaa tulossa. Keräsin samalla maljakkoon syreenin kukkia. Niistä lähtee niin huumaava tuoksu!Alppiruusu aloittaa kukintaa
Meidän pihassa on valtava rhodo. Ajattelin ensin, että kaivan sen ylös. Oli nimittäin kolme asiaa, jota en eläissäni omalle pihalle halua ja alppiruusu on yksi niistä. Muita ovat koristevadelma ja vuorenkilpi. Sitä vatukkoa ei pihalta löydy, mutta nämä kaksi muuta kylläkin. Annoin kuitenkin rhodolle armonvuoden, sillä kaikkea ei voi kaivaa kerralla ylös… Ei nimittäin kestä kukkaro sitä. 🤭 Rhodo on täynnä nuppuja, mutta saahan nähdä miten talven jäljeltä niitä nyt […]Ilves kävi pihalla.
Joku vois kertoa, miten otetaan hyvä valokuva jäljestä. En oikein osannut.
Kimalaisia on vähän, mutta kukkakärpäsiä sitäkin enemmän.
Jännä ilmiö, jonka huomaan joka kesä.
Meillä on vähän puolivilliintynyt piha (ihan tarkoituksella). Ja kesällä usein ei malttaisi millään lähteä sisälle kun pihalla on niin kaunista💚
Mutta, jos on oleillut viereisessä metsikössä ja tulee portista pihalle niin koko keho huutaa, että jää metsään ja piha on ihan liian laitettu.🌲
Jos piha olisi betonia, kiveä ja hiekkaa ja muutama tuija tai havu niin varmaan itkisin joka kerta metsästä tullessa😅
...Mutta miksi tuo nolo nauru-hymiö? Kyseessä kuitenkin lienee ihan biologinen juttu ja minä tiedän olevani erityisesti herkistyny sille, miltä joku ympäristö tuntuu.
Tuossa kohdassa raja on niin selkeä kun välissä ei ole matkaa vaan astutaan suoraan metsästä pihaan.