Je ontvang een phishingmail van ABNamro, op je e-mailadres "odido@mijndomein" met een verzoek om je bankpas te 'recyclen'.
Dus stuur je het door naar:
[email protected], [email protected], [email protected]
2x bedankt voor het melden, 1x gebounced.

Rara welke club doet niet mee aan het makkelijk bestrijden van phishing?

#phising #valseEmail #bankpas #odidodatalek #odidogroepclaim

ABNAmro
11.1%
Fraude helpdesk
11.1%
Odido
77.8%
laat zien!
0%
Poll ended at .

Dit is toch niet te bevatten!!! Wat een ezels van de eerste orde. #Odido dient een flinke schadevergoeding te betalen aan een ieder. Een jaar lang geen rekening voor je contract. Zijn ze besodemieterd! #odidodatalek #odidogroepclaim #privacywaakhond #autoriteit_persoonsgegevens

Odido had na hack dagenlang geen weet van buitgemaakte #klantgegevens https://nos.nl/l/2614128

Odido had na hack dagenlang geen weet van buitgemaakte klantgegevens

Het is voor het eerst dat de Odido-top uitgebreid terugblikt op de hack van februari. In gesprek met de NOS zegt te de provider ook dat het beter had kunnen communiceren over de aanval.

De oogst van vandaag tot nu toe: zes stuks gepersonaliseerde spam, twee telefoontjes van spoofers die mijn persoonsgegevens hebben en een "bericht van Søren".
Søren vindt zich een slachtoffer en gaat investeren in beveiliging om ons vertrouwen terug te winnen. #odidodatalek
Een update van Odido.
https://mail.odido.nl/optiext/optiextension.dll?ID=lq4nrC1EowyD1pFKn_9dnawJY%2BVNgBA9ol%2BaL4JQ0ZRenvEw6nOxBlPNn__Avd5gEHQDKqVbfRYFVMJPi9rAAxyyTs0C00&utm_source=selligent&utm_medium=email&utm_campaign=B2C_SRV_ALL_BASECOMMSACTIVE-REST-MAY_TELL_EDM_V1_PROD&utm_content=OCM_SRV_ALL_BASECOMMS_TELL_EDM_MEI2026_V1_PROD
Een update van Odido.

Één ding weet ik zeker nu. Als het contract afloopt met #Odido ben ik weg. Dan ga ik naar een andere. De manier waarop Odido handelde en reageerde is stuitend. De ICT afdeling van hun is voor de knip niets waard. Ze hadden beter moeten weten en konden ze ook. #odidodatalek

#Odido Dit is een goede stap; criminelen betaal je niet maar je legt de problemen nu wel bij de klant neer en die laten ze in de kou staan. Bedankt zeg! #odidodatalek Dit is geen #odidohack maar een stommiteit van een medewerker en je registratie systeem deugd niet. Het lekken van data moet strafbaar gesteld worden. Nu komen softwarebedrijven en de afnemers er te gemakkelijk van af.

Odido betaalt geen losgeld, criminelen publiceren deel gestolen klantgegevens https://nos.nl/l/2604072

Odido betaalt geen losgeld, criminelen publiceren deel gestolen klantgegevens

De criminelen hadden Odido een deadline opgelegd die vanmiddag verstreek.

Het lek maar steeds groter. Een flinke boete voor #Odido is meer dan op z’n plaats. #odidodatalek

Ook gevoelige informatie over kwetsbare klanten in handen van Odido-criminelen https://nos.nl/l/2603981

Ook gevoelige informatie over kwetsbare klanten in handen van Odido-criminelen

In de gekaapte Odido-data is te lezen welke klanten hun rekeningen niet betalen en wie zelfs een bewindvoerder heeft, blijkt uit onderzoek van de NOS.

Het duurde nog verbazend lang, maar ik heb mijn eerste sms-je binnen hoor. #odidodatalek

Het is net een olievlek. Het wordt steeds groter. #odidodatalek #odido

Cybercriminelen dreigen met lekken gestolen data Odido https://nos.nl/l/2603784

Cybercriminelen dreigen met lekken gestolen data Odido

De cybercriminelen die zeggen achter de datadiefstal te zitten willen meer dan een miljoen euro hebben van Odido, schrijven ze op dark web.

Letop! De Odido cybercrimimelen laten er geen gras overgroeien, de phishing campagne is begonnen.   

#Odidodatalek #Odido #phishing #cybercrime #SMS

@osiris_0x7A4 Als je security afhangt van klantenservicemedewerkers die met hun link-klik machines niet op linkjes klikken, dan is er veel meer mis dan een klantenservicemedewerker die niet heeft opgelet bij de obligate phishing training. Geef niet de onderbetaalde klantenservicemedewerkers de schuld van dit mega-datalek.

#Odido #Odidodatalek #phising #klantenservice #OpSec #security