Kan vi få Oslo Rådhus?

Bergen: Vi har Oslo Rådhus hjemme!

Oslo Rådhus hjemme:

#arkitektur #byutvikling #MentalHelse #Bergen #NorskTut

Hei #DPS #Grorud -- kanskje dere ikke burde slippe folk inn i telefonkøen hvis dere pakker og drar hjem uten å tømme den først?

#frust #ahusHF #mentalHelse #oslo

Syk i hodet

Når jeg sier at jeg bruker medisiner for psykisk helse, får jeg råd som knapt er til å tro.

NRK

Vi må senke terskelen for å stikke innom på en kaffe og motta besøk

https://jaran.flaath.no/stikke-innom-for-en-kaffe

#blogging #mentalhelse #norsktut #samfunn #fellesskap #kaffe

Stikke innom for en kaffe

Vi har mistet noe viktig i det at vi ikke lenger kan stikke innom for en kaffe. Et hvert besøk har blitt noe som må planlegges i forkant ...

Jaran Flaath
Psykologene mine anbefalte meg å sjekke med min fastlege+DPS om medisinsk støtte for å komme meg ut av de(n) mental(e) lidelsen(e) jeg håndterer i det siste.
Det er stressende å lure på om det vil hjelpe eller ikke. Dels på grunn av samtalene om min psykiske helse, men også fordi jeg er bekymret for om språket mitt er godt nok til å avklare hva jeg tenker "inne i hodet mitt".
 
#NorskTut #MentalHelse #DPS

«I could try every lipstick in every shade /
But I'd always feel the same»
– Tekst frå #OliviaRodrigo sin «pretty isn't pretty».

Den treff meg når eg har nedetid. Eg kan gjerne late som at eg har andre kjenslar til gode for dei rundt meg, men det gangar ikkje meg.

Eg kan skru på ljoset i augo, og smile, og tulle, men inni meg så er det mørket som fyllar.

#MentalHelse #NorskTut #Allheimen

Sykefraværet i Norge er langt høyere nå enn før koronaen. Det er psykiske idelser som øker sykefraværet mest, med 25 prosent av det totale legemeldte sykefraværet.

- Vi vet at det er en sammenheng mellom økonomiske utfordringer, livskvalitet og levekår. Dette gjelder så mange nå at ingen er alene om dette lenger. Folk må ikke gi opp, men heller oppsøke hjelp, sier Tove Gundersen i Rådet for psykisk helse

#Norsktut #mentalhelse

https://www.dagsavisen.no/nyheter/politikk/2023/10/10/dette-tallet-gir-finansministeren-hodebry-ikke-bra/?fbclid=IwAR1wM4W4qSb1pd0ay54waZvuuluVI_ZUmtGmwMpc-qkvVvhWlRzlJ1SEhWI_aem_AagMmv8Vnz9SI1huOz8F9_4h76URjvH1gjcDKDnKUoabGbd01kCiVgnqWk-BOafZ13hf2PK8U9OqA2aZkoFae8RA

Dette tallet gir finansministeren hodebry: – Ikke bra

Dagsavisen
Nei til åpenhet om psykiske lidelser!

Åpenhet om psykisk sykdom kan ha en høy pris for den enkelte.

NRK
Sånn! Nå orker jeg ikke lese mer dystre rapporter om klimaendringene. Kan vi skifte journalistikken til hvordan vi blir en bedre miljøambassadør? På tide med motiverende artikler om handling og resultater av engasjement, takk. #mentalhelse #klimakrise #dugnad

Jehovas vitne er en sekt, en av de mest spesielle sektene som finnes med en viss utstrekning, og opp gjennom åra har jeg lest og hørt om hvordan sekten bryter ned folk, særlig de som prøver komme seg ut, eller som ikke passer inn.

Tragedie i Hamburg:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nQMLpn/tyske-medier-seks-drepte-i-skyteepisode-i-hamburg

#Sekter #Masseskyting #Hamburg #JehovasVitner
#MentalHelse

Seks drept i skyteepisode i Hamburg

Minst seks personer er drept og to hardt skadet i en skyteepisode på et lokale tilhørende Jehovas vitner i distriktet Alsterdorf nord i byen Hamburg.

VG