Viraston seinältä löytyi vanha juliste.
Viraston seinältä löytyi vanha juliste.
@manna No nyt onnistui varttia aiemmin Samppikseen meno. Siellä oli ehkä vain 10% rauhallisempaa verrattuna menoon klo 8.
Seuraava tavoite: puoli kasi.
Olen ruvennut muuten jättämään saunan väliin. Tykkään saunoa, mutta samppiksen sauna on vähän meh, ja sitten iskee semmonen hullu raukeus jossain kohtaa työpäivää. Nöt gyyd. Tai kyl mulle kelpais torkut (aina), mutta pomo lienee eri mieltä asiasta…
Laitoin seiskalta herätyksen, että ehtisin puoli kasiksi Samppalinnan maauimalaan (jonka lähellä siis asun, etäisyys n. 700 metriä). Nohhh, vähän yli kasi olin mestoilla. Ja allas ihan täynnä kroolaajaa ja kilpauijaa ja aaltoja ja melua. "Hidas kuntouinti"-radalla väkeä melkein ruuhkaan asti.
Kyl se vaan on puoli seiskalta viimeistään herättävä, perkele, että pääsee rauhalliseen altaaseen. Kyllä siinä aamusäädöissä helposti tunti hujahtaa, ennen kuin on uimalalla asti.
Samppalinnan maauimalakausi korkattu. Ensin piti tietty etsiä uikkareita, kun olin arkistoinut ne turhan tehokkaasti.
Huomioita:
- Polvet vittuili kun laahustin uimalalle. Polvet ei vittuilleet enää paluumatkalla.
- Niih, se syy miksi sinne kandee mennä ennen kahdeksaa aamu-uinnille oli ne koululaiset, niiiiin niiiiin… _nyt_ muistan… Menee aiemmin, saa olla rauhassa. Sekä sen laitimmaisen koululaiskaistan käytännössä itselleen, kun se on se ”hidas kuntouinti”-rata normisti.
Onko yllytyshulluja kuulolla?
Tein tänään alkutestin tähän harjoitusohjelmaan liittyen: https://hundredpushups.com/
Homma on melko simppeli: ensin alkutestinä punnerrataan niin monta etunojapunerrusta kuin vaan jaksaa. Alkutestin tulosten perusteella lähdetään seuraamaan ohjelmaa. Tavoitteena on päästä kuntoon jossa pystyy tekemään 100 punnerrusta yhteen putkeen.
Koitin ohjelmaa ekan kerran 40+ -ikäisenä.enkä päässyt loppuun. Kunto toki kohosi. Olen nyt 50+ ja todennäköisesti en nytkään pääse tavoitteeseen.
Sitä vaan ei tiedä koittamatta. Alkutestini tulos on kehno: 13 punnerrusta.
Löytyykö kiinnostuneita tekemään tätä haastetta virtuaalisesti yhdessä?
Kevään viimeinen Pole Start, aloittelijoiden #tankotanssi kurssi, alkaa keskiviikkona 29.4! Aiempaa liikuntataustaa tai kokemusta tankotanssista ei vaadita.
Lue lisää ja tule mukaan 💪
https://www.novacasa.fi/fi/courses/tankotanssin-starttikurssi-2026-3
Jatkan näemmä omassa elämässä Antiliikkujan teemaa. Ylellä taas tammikuuhun sopiva ”suomalaisilla on huono kunto” -juttu ja kuvaus kuntotestistä, jolla omaa kuntoa voi arvioida. Siis lähinnä on yksi liike (!), muunneltu punnerrus, ja sen kanssa sitten kuntotaulukko.
Näin ekaa kertaa koko ”muunnellun punnerruksen” Ylen jutussa 3.1. Tuon videon perusteella sanoisin, ettei irtoa kertaakaan, on liian jäykkä yläselkä ja lavat. Mites tämä tieto nyt auttaa eteenpäin?