L'afany del #coneixement està impulsat per l'ego i la supèrbia, és per això que el #cristianisme ha sigut obscurantista.
En voler protegir l'esperit del #pecat de la #supèrbia, va caure en el #fonamentalisme de negar el coneixement.
El coneixement, la comprensió del que ens envolta és beneficiós, ens mena a la #saviesa, però impulsat per la supèrbia pot crear monstres. Que li preguntin, si no, a #Oppenheimer.
El bibliotecari de "El nom de la rosa" encertava en l'esperit i errava la comprensió.
Quan dos bàndols de fonamentalistes religiosos són armats per potències estrangeres, sempre qui pateix més és la població civil. I aquí cap país és innocent, per molt que ens intentin vendre.
#Israel #Palestina #Gaza #Fonamentalisme #Monoteístes #Abrahamiques #Religió