Presentació del llibre 'Gentrifi… què?!'

La Central del Raval, dimarts, 28 d’abril, a les 19:00 CEST

Gentrifi… què?! Imaginar, organitzar i habitar les alternatives a l’urbanisme capitalista

Aquest llibre no explica la gentrificació des de la distància, sinó des del cos, el conflicte i l’experiència compartida. Gentrifi…què? parteix d’una pregunta aparentment simple per desmuntar un dels mecanismes centrals del capitalisme contemporani: la transformació de la ciutat en mercaderia. A través de dos claus conceptuals, tres eixos d’anàlisi i sis preguntes obertes, el text ofereix eines per comprendre com l’urbanisme, les imatges i les polítiques públiques operen conjuntament per expulsar, segregar i normalitzar la despossessió.

Lluny de proposar receptes tancades, aquest assaig funciona com un dispositiu polític i pedagògic: activa el pensament crític, connecta lluites i obre espais d’imaginació col·lectiva. La gentrificació hi apareix no com un accident inevitable, sinó com una estratègia estructural que pot ser desmuntada si se’n fan visibles les lògiques materials i simbòliques.

Entre denúncia i esperança, aquesta publicació convida a reapropiar-se del dret a habitar, a mirar la ciutat com un cos comú i a assajar, aquí i ara, altres maneres de viure i produir territori.

https://bcn.convoca.la/event/presentacio-del-llibre-gentrifi-que

Ruta desendreçada antigentrificadora pel districte

La Cinètika, diumenge, 12 d’abril, a les 11:00 CEST

El diumenge 12 d’abril a les 11h ens trobarem a La Cinètika per començar la Ruta desendreçada antigentrificadora pel districte de la mà de Memòria, Lluita i Resistència i Reacción Semillera.
Per a més info, consulteu el blog.

https://bcn.convoca.la/event/ruta-desendrecada-antigentrificadora-pel-districte

🥘 Primer Concurs d'Arrossos Vegans de Vallcarca! 🥘

La Fusteria de Vallcarca, dissabte, 18 d’abril, a les 12:00 CEST

🥘 Primer Concurs d'Arrossos Vegans de Vallcarca! 🥘

El dissabte 18 d'abril us convidem a participar al primer concurs d'arrossos del barri, el concurs on demostrar les vostres arts culinaries. Si no vols participar podràs venir també a dinar! 🍽️

🔖 Després de dinar tindrem un bingo musical on poder seguir fent caliu de barri!

Nosaltres posarem el material (cremador, paella...), però si en teniu escriviu-nos, ens caldran molts!

📅 Dissabte 18 d'abril

⏰ A partir de les 12h

🎟️ Inscripcions fins el dia 12 d'abril a [email protected]

https://bcn.convoca.la/event/primer-concurs-darrossos-vegans-de-vallcarca

Presentació/Taller entorn el llibre "Gentrifi... què?!"

La Cinètika, dimecres, 25 de març, a les 19:00 CET

Imaginar, organitzar i habitar les alternatives a l’urbanisme capitalista

La nostra voluntat amb el llibre és organitzar uns espais col·lectius per a treballar entorn les preguntes que hi obrim: Com col·lectivitzem el sòl? Com ens reapropiem del llenguatge territorial? Com ens organitzem en la lluita pel territori? Com sostenim la comunitat que l'habita? Com ens autodefensem? Com edifiquem físicament l'espai habitable?

En aquesta primera presentació, tenim l'enorme sort de comptar amb:

  • La Cinètika com a espai molt vinculat a la nostra tasca militant i un dels referents més importants pels nostres estudis.

  • Els Sindicats d'Habitatge de Sant Andreu i La Sagrera.

  • El col·lectiu transfeminista Les Quintes.

  • I la investigadora i militant de FemArt i Ullal Júlia Lull, qui ha influït en gran part del contingut del llibre i, a més, n'ha escrit un pròleg meravellós.

https://bcn.convoca.la/event/presentaciotaller-entorn-el-llibre-gentrifi-que

Alerta desalojo

La Urraka, dilluns, 19 de gener, a les 08:00 CET

⚠️ Alerta desallotjament

📆 Dilluns 19 de gener

⏱️ Hora per confirmar

🏠 Pau Alsina 4, Joanic

Inveractiva, un fons d'inversió que especula amb l'habitatge, vol desallotjar un pis de l'edifici de Pau Alsina 4. Confirmarem l'hora quan la sapiguem.

🐦‍⬛Les cases són de qui hi viu i les cuida!

https://bcn.convoca.la/event/alerta-desalojo

El dimarts passat vam ser-hi a la seu del districte de Sant Andreu per mostrar que som moltes les que defensem La Cinètika.
Aquí teniu un petit recull del que va ser la convocatòria de la setmana passada!
Agraïm de nou tot el suport!

Hi incloem una mostra del que vam voler dir dimarts davant les institucions, suposadament democràtiques, d'un ajuntament al servei del guany capitalista.

Hi serem tantes vegades com calgui: La Cinètika es queda!

https://video.anartist.org/w/9puQHPjnWV7kBz2YHERP4a

#DefensemLaCinètika #santandreudelpalomar #barcelona #STAP #antifeixisme #autogestió #antifascismo #endreçamaquesta
#okupayresiste #autogestió #antigentrificación #antigentrificació #noalplaendreça

Defensem La Cinètika- Manifestació Precintem l'ajuntament

PeerTube

 El dimarts vam precintar l’Ajuntament i vam demostrar que La Cinètika té el suport i la solidaritat de la classe treballadora del Palomar i de tota Barcelona.
Collboni, tremola, les estructures populars es defensen!

❤️‍🔥 Ahir vam ser un miler, demà serem milions!

Moltes gràcies a totes les que vau venir! Us estimem!

#solidaridadokupa #okupa #okupayresiste #defensemlacinetika #santandreudelpalomar #barcelona #STAP #antifeixisme #autogestió #antifascismo #endreçamaquesta #antigentrificación #antigentrificació #noalplaendreça

Ara mateix, a la plaça d'Orfila, una gentada s'ha reunit en suport a La Cinètika!
En front a l'ofensiva, la solidaritat és la nostra millor arma.

#DefensemLaCinètika #santandreudelpalomar #barcelona #STAP #antifeixisme #autogestió #antifascismo #endreçamaquesta
#okupayresiste #autogestió #antigentrificación #antigentrificació #noalplaendreça