Ahir, després de quatre (ves que no fossin cinc) intents, vaig aconseguir veure un dels ànecs canyella que volten per Barcelona. I ja sé que és una espècie naturalitzada, però no per això em va fer menys il·lusió, que els bimbos sense moure's gaire de lloc van cars :)
Bon dia a totis!

#bimbo #alavista #fedipajareo #birds

Pensava provar de millorar la foto una tarda d'aquestes, però m'ha fet tanta il·lusió que crec que al final em quedaré amb aquesta: els pica-soques blaus són un més a casa!  

#alavista #fedipajareo #birds

Fa unes dècades era molt freqüent a la plana de la Selva, actualment és molt més escàs i arraconat als mosaics agroforestals mínimament conservats.
Tot just fa una setmana que vaig veure els primers d'enguany.

Capsigrany (Lanius senator).
#DiariNaturalista #aquarel·la #Watercolour #Sketching
#alavista #fedipajareo
Està la plana clapejada d'estols de cueretes grogues (Motacilla flava). És distret intentar distingir els exemplars de les diferents subespècies entrant i sortint de les herbes o pujant i baixant terrossos.
#aquarel·la #Watercolour #Sketching #birds #fedipajareo #alavista
Bec de corall del Senegal (Estrilda astrild).
#aquarel·la #Watercolour #Sketching #birds #fedipajareo #alavista
Quan la plana era una estesa de cereal de secà en comptes de blat de moro i polígons industrials, i els turons i petites serralades estaven pelades d'arbres, els còlits eren comuns arreu. Ara són espècies escasses i molt localitzades a Catalunya.
#aquarel·la #Watercolour #birds #Sketching #alavista #fedipajareo
Hi ha dies en què no saps ben bé per què els dibuixos surten com xurros. Però surten. Crec que són els dies, o estones, amb major serenitat mental.
Un altre migrant vist ja enguany. El mastegatatxes (Ficedula hypoleuca). Aquests estan de pas i es deixaran veure pocs dies.
En serio. Sortiu a buscar aquestes petites meravelles migradores. Si us plau 🙏

Mastegatatxes, cotxes cuaroges, còlits, cueretes, mosquiters... El món adquireix una dimensió totalment nova i apassionant.
#aquarel·la #Watercolour #alavista #fedipajareo #birds
Van arribant. Ahir vaig afegir el colltort (Jynx torquilla) a la llista d'aquesta primavera. No falla mai si saps on trobar-lo.
És una bèstia ben curiosa, a mig camí entre els passeriformes i els picots. El d'ahir, un mascle, es va deixar veure a cor que vols.
#aquarel·la #Watercolour #alavista #fedipajareo #birds
Òliba, Tyto alba
Aquarel·la, retulador de tinta blanca i grafit.

Ara que fem una mica de seguiment, ens sorprèn gratament constatar que és més freqüent que no esperàvem.
Pel que veiem, una parella en època de cria aporta al niu entre 1/2 i 1 dotzena de rosegadors cada nit.
#aquarel·la #Watercolour #fedipajareo #alavista #Sketching #birds #birding
Hem passat tot l'hivern envoltats del mosquiter comú (Phylloscopus collybita), però ara n'arriben tres espècies més: el de passa, el xiulaire i el pàl·lid. Només aquest últim es quedarà a nidificar, els altres són migradors de pas.

Mosquiter de passa, Phylloscopus trochilus
#aquarel·la #Watercolour #fedipajareo #alavista