Rotterdam heeft een nieuw college: deze vijf partijen gaan de stad besturen

Rotterdam heeft een nieuw college. Vrijdag presenteren PRO, VVD, D66, Volt en het CDA de plannen die ze hebben voor de stad. De nieuwe wethouders worden op 9 juli benoemd in een speciale gemeenteraadsvergadering en gaan vanaf die dag aan de slag.

Rijnmond
Stoere praatjes. Dat is het. Dat is alles wat deze regering met #vvd levert.
Elke week wat anders, alles voor de peilingen.

Ondraaglijke leegheid.

RE: https://bsky.app/profile/did:plc:hsnrkpyiifpacp43mg63v3ia/post/3mouhna2hnk2m
"Toch werkte het ministerie van Financiën aan een plan om vooral Britse aandeelhouders minder belasting te laten betalen." #Rutte #VVD #Shell Speciaal voor Shell overwoog Financiën van Nederland een nog groter belasting­paradijs te maken www.ftm.nl/artikelen/fi...

Speciaal voor Shell overwoog F...
Speciaal voor Shell overwoog Financiën van Nederland een nog groter belasting­paradijs te maken

Om het hoofdkantoor van Shell voor Nederland te behouden, ging Financiën verder dan tot nu toe bekend is. Nieuwe documenten laten zien dat het ministerie het belastingstelsel wilde aanpassen met een voor de schatkist ‘kostbare maatregel’.

Follow the Money - Platform voor onderzoeksjournalistiek

“We besteden zoveel energie aan bepalen of het geld dat we uitgeven voldoende verantwoord is, dat er nóg minder geld overblijft voor de daadwerkelijke #zorg. “We” hebben een machine gebouwd om verspilling te voorkomen, maar die machine is de #verspilling.” #Vvd #Cda #D66

We hebben heus wel geld om wanhopige jongeren te helpen – we geven het alleen niet aan hen uit. #jeugdzorg
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/06/21/we-hebben-heus-wel-geld-om-wanhopige-jongeren-te-helpen-we-geven-het-alleen-niet-aan-hen-uit-a4930368

Opinie | We hebben heus wel geld om wanhopige jongeren te helpen – we geven het alleen niet aan hen uit

Zorg: Er is door tragische gebeurtenissen weer aandacht voor problemen in de ggz, en het falen van het systeem. Iedereen is van goede wil, ziet Paul Kreemers, maar niemand wil de échte vraag stellen: hoe eerlijk verdelen we onze welvaart?

NRC

📰 Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: ‘Net zo vanzelfsprekend als gymzaal’

https://nieuwsjunkies.nl/artikel/1IZU

🕣 08:21 | RTL Nieuws
🔸 #D66 #VVD #JA21 #Onderwijs #Bibliotheek

Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: ‘Net zo vanzelfsprekend als gymzaal’

De Tweede Kamer wil straks dat elke school in het basis- en voortgezet onderwijs verplicht een goede schoolbibliotheek krijgt. Het voorstel komt van D66 en krijgt steun van PRO, JA21 en coalitiepartij VVD. De leesvaardigheid van jongeren staat al jaren onder druk. Met de verplichting willen de partijen zorgen dat elke leerling op school toegang krijgt tot goede boeken.

RTL Nieuws

RE: https://mastodon.social/@hmblank/116777194295956753

Erger nog .... Als je de VVD als partij voor t bedrijfsleven beschouwd, kom je toch uit bij de zwakkere broeders die het niet redden in een harde commerciële wereld en maar al te snel aan een subsidie infuus moeten of aan de belastingvoordelen.

'Gewoon de broek op moeten houden' is er maar zelden bij. Dat is iets voor lagere inkomens.

#nlpol #vvd

Goedemorgen lieve mensen! Vanaf vandaag ben ik hoopzaaier. #PRO gaat langzaam, maar gestaag meer zetels krijgen in de peilingen. PRO krijgt 26 zetels. De #PvdD gaat van 3 naar 5 zetels. De #SP en #Volt groeien ook langzaam maar gestaag! De #VVD zakt naar 20 zetels en dat is ook fantastisch!

Nederland heeft niks goeds gebracht in welk buitenland dan ook. alles draaide om handel, markt, economie. Datzelfde doet Nederland nog steeds. Mensen opofferen voor de markt.
#Tata #Pfas #groningen #kernreactor #milieu
Er wordt niks geleerd van fouten omdat de politiek er niet zit voor mensen.
#CDA #VVD #D66

https://nos.nl/artikel/2619642-excuses-premier-jetten-voor-behandeling-eerste-generatie-molukkers-u-wordt-gezien

Excuses premier Jetten voor behandeling eerste generatie Molukkers: 'U wordt gezien’

Jetten bood namens de regering zijn excuses aan voor de behandeling van Molukkers die in 1951 Nederland aankwamen nadat ze hadden gevochten in het Koninklijk Nederlands-Indisch Leger (KNIL).

AI als grenswachter.

Wat kán er mis gaan.

Met dank aan onze #VVD en #D66 worden mensenrechten net zo hard overboord gegooid.

#ai #eu

RE: https://bsky.app/profile/did:plc:xpftwxnjd6qa4c72i2grsch5/post/3mosf6ab6ku2d