Poor abandoned #shihtzu#Vertti. Once again has his mother left him to my care for the whole long-long summer day. And it’s his birthday too (in a way: we always celebrate it on Midsummer Day). He’s now eleven. #DogsOfTheFediverse
Hauska tilanne takapihalla, harmi etten saanut kuvaa: musta keltanokkainen lintu, ilmeisesti #rastas, hypähti ensin oksalta maahan aidan metsänpuolella, sitten pompahteli ja lennähteli eteenpäin minua ja #Vertti-#koira'a kohti kummastakaan piittaamatta. Istahti aidalle, pudottautui kenturalle, hypähteli lähemmäs. Lopulta puolisokea Vertti hermostui ja otti spurtin. Rastas lehahti tiehensä metrin korkeudella maasta ihan vierestäni.
#Vertti on taas hylätty pieni raukka. Äire lähti aamuselta sukuloimaan ja palaa vasta illalla. Koiraparan on tyydyttävä minuun koko pitkä #juhannuspäivä. Ja on periaatteessa synttärinsäkin, 11 vee: niitä on tavattu juhlistaa aina juhannuksin. #koirat#shihtzu#DogsOfTheFediverse
Tässä se huonon kelin nopeampi ajo. Yhteensä noin 12 nm eli ~22 km. Tuo voidaan ajaa hiukan hitaammin, 5 solmun nopeudella (reilu 9kmh) tuohon menee karvan alle 2½ h.
Ja jos oikein on kamala keli niin ei lähdetä Kustaanmiekasta ulos ollenkaan.
#ssturso#höyrylaiva#steamship#cruise#vertti
Tein Vertillä oheisen 'hyvän sään pitkän reittisuunnitelman'. Tuon ajamiseen menee noin neljä tuntia.
Tähän suuntaan ajaessa VTS ilmoitus Särkkään tulosta rp4 kohdalla, ilmoitus Kustaanmiekkaan ajosta rp10 kohdalla.
#ssturso#höyrylaiva#steamship#cruise#helsinki#VTS#vertti
Joku täällä kyseli, minkälainen on höyrylaiva Turson normiajelu? Tursohan tekee tilausristeilyjä firmoille alku- ja loppukesästä ja yksi ajelu kestää sen mitä askiakas haluaa, yleensä kolmesta neljään tuntia.
#ssturso#höyrylaiva#steamship#cruise#helsinki#VTS#vertti