Yesilgöz: nareis op nareis: duizenden mensen

Even in de herhaling:
'Op 7 juli valt het kabinet. Een dag later begint demissionair VVD-minister Dilan Yesilgöz van Justitie en Veiligheid bij het tv-programma Op1 over nareis op nareis door asielzoekers. Ze stelt dat er ‘heel veel’ mensen misbruik maken van de nareisregeling. In de verkiezingscampagne die op de kabinetsval volgt spreekt Yesilgöz, inmiddels VVD-lijsttrekker, van ‘duizenden mensen‘.'

De feiten: 📸

Ministerie wist al vóór kabinets­val dat betrouwba­re nareiscij­fers ontbraken | Nieuws | AD.nl
https://www.ad.nl/politiek/ministerie-wist-al-voor-kabinetsval-dat-betrouwbare-nareiscijfers-ontbraken~a06f5b83/

#nlpol #Yesilgöz #Nareis

RE: https://mastodon.nl/@yamuis/116797905317124330

Een Nederlandse Staat die blijft wegkijken bij dit soort gruwelijke aantasting van de internationale rechtsorde die hulpverleners zou moeten beschermen tegen dit soort voortdurende aanvallen...

Ik kan er niet bij, maar voor Kamer en kabinet ligt dat kennelijk anders.

Zelfs bij vriendschap mag, nee moet je je vrienden er op aanspreken. Als dat niet kan is die 'vriendschap' niets waard.
(Waarbij die stille diplomatie duidelijk nooit iets heeft opgeleverd...)

Archive link: https://archive.ph/lcLbK

#nlpol #Israel #warcrimes

RE: https://mastodon.social/@hmblank/116777194295956753

Erger nog .... Als je de VVD als partij voor t bedrijfsleven beschouwd, kom je toch uit bij de zwakkere broeders die het niet redden in een harde commerciële wereld en maar al te snel aan een subsidie infuus moeten of aan de belastingvoordelen.

'Gewoon de broek op moeten houden' is er maar zelden bij. Dat is iets voor lagere inkomens.

#nlpol #vvd

Het fascisme stijgt in Nederland

Haarlemse buurt hangt massaal regenboogvlaggen op na dreigbrief om pridevlag van jongen (11): ‘De lieve mensen zijn met meer’
https://www.rodi.nl/haarlem/nieuws/497166/haarlemse-buurt-hangt-massaal-regenboogvlaggen-op-na-dreigbrief-om-pridevlag-van-jongen-11-de-lieve-mensen-zijn-met-meer

#Nederland #nlpol #nlpoli #fascism #fascisme #defendnetherlands

Haarlemse buurt hangt massaal regenboogvlaggen op na dreigbrief om pridevlag van jongen (11): ‘De lieve mensen zijn met meer’

HAARLEM - De hele straat van de familie Boomstra in Haarlem kwam vorige week in actie, nadat ze hoorden dat het gezin een dreigbrief ontving vanwege een pridevlag aan hun gevel. Dat meldt Trouw. De brief werd per ongeluk bezorgd bij een buurman, omdat die gericht was aan ‘de bewoners van deze woning’..

Haarlem

why are dutch voters genuinely like "I did research!! I looked at the name of the party and "pirates" looked scary I obviously want freedom so I voted for the 'party for freedom' which are probably very freedom loving probably"

#nlpol

Ik geloof dat er in Den Haag nog een gebouw leeg staat wat wordt verbouwd en het is al in overheidshanden. Of we nemen een spreidingswet aan dat elke gemeente een x aantal kerncentrales moet opvangen op basis van het inwonersaantal. Of wat dachten jullie van een dorp slopen, misschien Moerdijk ofzo? Stelletje prutsers. #NLPol

@NOSRSS https://mastodon.online/@NOSRSS/116778169357739396

Nieuws | NOS (@[email protected])

Twee grote kerncentrales? Ook Terneuzen staat niet te springen Het had de dag moeten worden dat Nederland een stap dichter bij twee grote kerncentrales zou komen, maar uiteindelijk lijken die centrales verder weg dan ooit. Groningen wil absoluut geen kernenergie in de Eemshaven en na het adviesrapport van netbeheerder Tennet twijfelt ook de gemeente Terneuzen in Zeeuws-Vlaanderen hardop. De beste locatie is de Eemshaven, daar is Tennet duide... https://nos.nl/l/2619374 #nieuws #nos #politiek

Mastodon

RE: https://mastodon.online/@NOSRSS/116778169357739396

Als er 1 bom op Eemshaven wordt gegooid ligt heel het land plat, en een deel van de buurlanden, daarom lijkt het mij een slecht idee.

Echter ben ik ook zeer gefrustreerd dat nederlanders nog steeds zo koppig zijn over kernenergie, zonder ook een oplossing te bieden, terwijl iedereen nog steeds s'nachts de airco aan wil, auto wil opladen, en geen thuisbatterij wil kopen.

Flikker op, kolencentrale in je achtertuin dan maar?

#kerncentrale #nlpol #nl #politiek

All email scams are insulting, of course, but trying to lure me into the "secret investment strategy" of the leader of the Dutch fascists just leaves me feeling dirty.

It does say I'll be a millionaire in four months though...

#spam #scam #nlpol

Ik zie enige parallellen met hoe we pak-em-beet 75 jaar geleden met de Molukkers omgingen...

https://nos.nl/artikel/2619313-afghaanse-tolken-vragen-uitzonderingspositie-na-besluit-over-verblijfsvergunning

#nlpol

Afghaanse tolken vragen uitzonderingspositie na besluit over verblijfsvergunning

Zij hebben te horen gekregen dat zij geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen.

Good news! #NLpol
"From 1 May, Amsterdam became the first capital city in the
world to ban climate-damaging advertising in public spaces.
Amsterdam follows several other Dutch cities that have enforced
similar bans, including Utrecht, The Hague, Zwolle, Delft, and
Nijmegen."