RE: https://social.wildeboer.net/@jwildeboer/116402898752163108
Jeg tror denne her er hvorfor #Mastodansk føler bare lidt mere til livs end det gør på andre platforme såsom blåhimmel...
RE: https://social.wildeboer.net/@jwildeboer/116402898752163108
Jeg tror denne her er hvorfor #Mastodansk føler bare lidt mere til livs end det gør på andre platforme såsom blåhimmel...
Hvis det kan ske for ICC, hvad så med os?
• Sundhedsdata
• Efterretningsoplysninger
• Politisk ståsted
• Bevægelsesmønstre
• Kommunikation og filer
Vi aner i bund og grund ikke, hvordan amerikanske techgiganter håndterer vores følsomme data – og vi har ingen reel kontrol. Digital suverænitet handler om frihed, sikkerhed og demokrati.
#privacy #eudk #dkpol #mastodk #digitalfrihed
2/2
I've lived in Odense almost the whole of my time here in Denmark. I've even lived only a few hundred metres from this pedestrian tunnel leading under Middelfartvej in the the western part of the city; i knew the tunnel had been renovated a few years back, but this is the first time i've actually used it to cross the road, but WOW! there's some incredible artwork here. 😮
Lad os sige det som det er: hvis man er modig nok til at få 'motherfucker' til at rime med 'artiskokker', mens man puster sig op som nogle badass'er fra Strandvejen, så fortjener man al den succes man får. ☝️😐
Kong Vinter på besøg igen.
I mangel af bedre (se foregående), skal vi indføre hashtagget #klokkefår, hvor man selv slår med klokken når man har taget fejl? F eks
"BONG! Der var jeg et #klokkefår igen 🔔🐑".
Men hashtagget er selvfølgelig kun brugbart, indtil andre begynder at bruge det som løftet/anklagende pegefinger. Pointen er selverkendelse og nedtrapning, ikke udskamning.
. @HenningKA_DK is spot on here. #KrigensDøgn is really excellent and informative on tactics, strategy etc without ever falling into the trap of glorifying conflict.
#DKmedia #mastodk
https://expressional.social/@HenningKA_DK/111257511841454835
Attached: 1 image Every wednesday, Danish tv airs my favourite tv programe "Krigens Døgn" ("Day of the War") about the #UkraineWar A couple of interesting talking points from todays programe, which had the always knowleageble @[email protected] among the guests: 1) The Russian attempt of a blitzkrieg on Avdiivka was made for political reasons 2) If Ukraine is able to break through the Russian forces in Adviivka, they would not have to deal with defensive fortifications, as the Surovikin Line stops there 1/2
I'm not a dane, at least not yet, but i am danish enough, that earlier today - while speaking in english - i referred to a 'grass-hitting machine', because i blanked on the word 'lawnmower'.