Ministerium skjuler investor bag kæmpe #datacenter #Bigtech titter frem i papirerne
Forskellige personer og kommunikationen med myndigheder antyder, at endnu en amerikansk 🇺🇸 #hyperscaler er på vej i Vestjylland
Debatten om især 🇺🇸 datacentre i 🇩🇰 tager til i intensitet
Hvorfor skal de have favorable el-priser hos Energinet og tage plads i et presset elnet, hvor almindelige danskere samtidig kan blive ramt at store prisstigninger og forsyningsproblemer ?
https://ing.dk/artikel/big-tech-titter-frem-i-papirerne-stort-vestjysk-datacenter-er-omgivet-af-mystik (paywalled)






