#denachtvandevluchteling heeft 10.000 #lopers op de been gebracht en een record opbrengst. Als we inzoomen op het aantal mensen laat het dit zien:
10.000 mensen die minstens 10 #sponsoren hebben en al die #vrijwilligers. Kom je op minstens 105.000 mensen die de #vluchtelingen steunen.
De claim van #extreemrechts "heel NL vindt" is een zielig poging om mensen tegen elkaar op te zetten. #Wijzijnmetmeer #vluchtelingenwelkom

Dit is een van de opties om #extreemrechts te bestrijden. Met dank aan de Anarchistische Groep Zwarte Kraai. 🐦‍⬛

#stickeren #antifa #fascisme

Ik krijg inmiddels slapeloze nachten van de jaren '30 vorige eeuw vibe die door NL gaat. #Extreemrechts en #neonazis krijgen een platform en worden gefaciliteerd om hun ideeën te kunnen uiten. #Gemeenten en #media faciliteren en helpen daarmee #xenofobe #racistische en #discriminerende gedachtegoed te normaliseren. We weten waar dat uiteindelijk naar zal lijden. (En ja, dat hoort met ei, maar ik schrijf het bewust zo.)

Wat Vinden Wij Van Dit Alles❓

Ik heb al aan div. mensen gevraagd waarvandaan we splijtstof halen voor kerncentrales?
We willen niet meer afhankelijk zijn van landen buiten de EU als Rusland voor olie, van VS voor wapens en wapentuig, niet van China voor grondstoffen, niet van Arabische landen zonder moraal voor fossiele brandstoffen, etc etc
Dus willen we dat ook niet zijn straks omdat ja21, VVD + rest van conservatieve bende op rechts kerncentrales wil
Met zonne-, water- en windenergie zijn we compleet ONafhankelijk, juist helemaal zelfvoorzienend

Ik krijg geen beeld waaróm die bende kerncentrales willen? valt daaraan te verdienen? Hoeveel? door wie? óf zijn ze gewoon tégen wat op links doordacht, slim, goed is bevonden???

Nu lees ik dat we uranium, waarvan splijtstof gemaakt kan worden, nog steeds van Rusland kopen⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

Wat vinden wij van dit alles???

aangepast, had verkeerde link gepost, sorry, linkje zat nog op klembord
#kernenergie #splijtstof #uranium #rusland #rechts #extreemrechts #NEEtegenkernenergie #zonenergie #windenergie #waterenergie

https://www.laka.org/nieuws/2026/ondanks-toezeggingen-blijft-nederland-draaischijf-voor-russisch-uranium-759161

Ondanks toezeggingen blijft Nederland draaischijf voor Russisch uranium

Vorige week debatteerde de Tweede Kamer over de wijziging van de Kernenergiewet die nodig is om kerncentrale Borssele langer open te houden dan de huidige vergunning tot 2033 toelaat. In dat debat kwam, niet voor het eerst, de afhankelijkheid van het Russische staatsbedrijf Rosatom in de splijtstofk

Stichting Laka
Wat een kleinzielige, kleinburgelijke lui zijn het toch ook, die Nederlandse politici. #cda #vvd #rechts #extreemrechts Hopelijk zijn er organisaties die dit flink onder de aandacht willen brengen. Wanneer is deze dag? 15 maart www.un.org/en/observanc...

International Day to Combat Is...

RE: https://bsky.app/profile/did:plc:qgk5qxekr5znkjkr6yb4jiyx/post/3moiqvpxbgg2p


RE: https://bsky.app/profile/did:plc:qgk5qxekr5znkjkr6yb4jiyx/post/3moiqvpxbgg2p
@elziax @Trouw Het gaat partijen zoals FvD allereerst om macht. Daarbij behoort dat zij beslissen wie Nederlander is, dus zij willen de „kern“ vastleggen, ook al bestaat die feitelijk niet. #Extreemrechts werkt altijd met willekeurige en feitenvrije ideologie. De groepen die volgens hen uitgesloten moeten worden, lopen aanzienlijk risico op deportatie en genocide. Dat is typisch voor vormen van #rechtsextremisme en #xenofobie, waar dan ook. #fvdnee #nofascism

RE: https://mastodon.online/@NOSRSS/116760517659616564

Hierbij dan maar gelijk vast een trekkerterreurwaarschuwing (nieuwe woordsamenstelling, schrijven jullie mee Van Dale?). Dit wordt ook heel verwarrend voor het extreemrechtse smaldeel. Eerst de Nederlandse vlag op z'n kop (boerenprotesten), dan die vlag weer normaal (anti-AZC-protesten), dan het WK-voetbal (nog steeds normaal) en dan nu weer op z'n kop. Hartstikke verwarrend voor de hardwerkende nazi, boer of geen boer. Hoe moeten ze nú weer worden opgehangen langs de provinciale weg!?

/s

#boeren #extreemrechts #vlag