‘Maximering eigen risico per behandeling haalt niets uit’
"Om de pijn voor chronisch zieken te verzachten, wordt dat eigen risico wel beperkt tot 150 euro per behandeling. Zo hoeven patiënten niet bij de eerste beste behandeling hun volledige eigen risico op te hoesten. Tranchering heet dat in Den Haag."
"Volgens onderzoek van de Patiëntenfederatie zal 78 procent van de mensen met een chronische aandoening uiteindelijk toch het hele eigen risico moeten betalen."
"De tranchering van het eigen risico helpt vooral overwegend gezonde mensen die incidenteel zorg nodig hebben. Mensen die structureel zorg nodig hebben, gaan onderaan de streep meer betalen."
https://www.skipr.nl/nieuws/maximering-eigen-risico-per-behandeling-haalt-niets-uit/
#zorg #EigenRisico