#Meta havainnollistaa, miksi #digitaalinen #itsenäisyys on tärkeää! Miljardöörien omistamat digijätit ovat uhka yksityisyydelle ja demokratialle. Allekirjoita ja jaa!

RE: https://bsky.app/profile/did:plc:oklwvdmohuj5o4oployevfm6/post/3me6enacbkc22
Irroittautumista amerikkalaisista digijättiläisistä

Trumpin uudelleen valinnan jälkeen itselleni on ollut ilmeistä, että Euroopan on katkottava riippuvuuksiaan USA:sta. Näitä riippuvuuksia on paljon ja yksittäiselle ihmiselle riippuvuudet suurista a…

PassiiviIdentiteetti

RE: https://social.ahlroos.me/@yle_fi_bot/115535275787728574

Huom: Tätä juhlitaan hyvänä juttuna.

En tiedä toki sopimuksen detaljeista, mutta on täysin mahdollista että amerikkalaiset nyt päättävät meidän pienen kielialueen vahvimman tekoälymallin tulevaisuudesta.

Voivat esm. päättää kuopata koko mallin jos vaikkapa Suomen kielen puhumisen vähentäminen näyttäisi heille taloudellisesti kannattavammalta.

Tosiasiassa tämä ainoastaan lisää USAn otetta meistä ja vähentää digitaalista suvereniteettiamme.

#ai #silo #digitaalinen #suvereniteetti