๐๐๐ถ๐๐ต๐ผ๐๐ฑ๐ฒ๐ป๐ ๐ด๐ฎ๐ฎ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐๐ฎ๐น๐ฒ๐ป ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ต๐๐ป ๐๐ข2-๐๐ถ๐๐๐๐ผ๐ผ๐: '๐ง๐ถ๐ฒ๐ป๐๐ฎ๐น๐น๐ฒ๐ป ๐ฒ๐๐ฟ๐ผ'๐ ๐ฝ๐ฒ๐ฟ ๐บ๐ฎ๐ฎ๐ป๐ฑ'
Huishoudens gaan in 2028 betalen voor hun CO2-uitstoot die wordt veroorzaakt door het gebruik van benzine, diesel en gas voor hun auto en verwarming. Dat vloeit voort uit het Europese emissiehandelssysteem, ETS2 genaamd. Er zijn wel flinke verschillen in kosten tussen...

Huishoudens gaan betalen voor hun CO2-uitstoot: 'Tientallen euro's per maand'
Huishoudens gaan in 2028 betalen voor hun CO2-uitstoot die wordt veroorzaakt door het gebruik van benzine, diesel en gas voor hun auto en verwarming. Dat vloeit voort uit het Europese emissiehandelssysteem, ETS2 genaamd. Er zijn wel flinke verschillen in kosten tussen huishoudens, stelt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL).





