Nationaldagsfirandet i Badhusparken blev en regnig historia. Lika många paraplyer som svenska flaggor syntes bland det 50-tal besökare som trotsade vädret.
Musik i alla former hörde till underhållningen och årets bygd i Piteå och nytillkomna Piteåbor prisades.
Här kommer ett bildsvep från lördagens firande i Badhusparken.#Nyheter #Jobb #Redaktionell #KulturochNöje #Piteå #Piteåkommun #Norrbottenslän #Norrland #Sverige #Badhusparken #Nationaldagen #Högtider #Personligt #Uppdatera
Bildextra: Ett 50-tal trotsade regnet för att fira nationaldagen

Nationaldagsfirandet i Badhusparken blev en regnig historia
Nationaldagsfirandet i Badhusparken blev en regnig historia. Lika många paraplyer som svenska flaggor syntes bland det 50-tal besökare som trotsade vädret. Musik i alla former hörde till underhållningen och årets bygd i Piteå och nytillkomna Piteåbor prisades. Här kommer ett bildsvep från lördagens firande i Badhusparken.
PTWokad palt, hamburgare, ansiktsmålning och tal från scenen – många slöt upp för att fira första maj i Badhusparken. Magnus Nyström, ombudsman för Byggnads var lyrisk, men konstaterade ett problem.
– Vi köpte lika mycket palt som förra året, då blev det kvar fem kilo, men i år tog allt slut.#Nyheter #Jobb #Redaktionell #Kommunpolitik #Politiskafrågor #Politik #Ceremonier&händelser #Personligt #Vänsterpartiet #Kulturskolan #Piteå #Piteåkommun #Norrbottenslän #Norrland #Sverige #Byggnads #Badhusparken #Stadsberget #Uppdatera
BILDEXTRA: Stor uppslutning på firandet: "50 kilo palt tog slut"

Stor uppslutning på firandet: "50 kilo palt tog slut"
Wokad palt, hamburgare, ansiktsmålning och tal från scenen – många slöt upp för att fira första maj i Badhusparken. Magnus Nyström, ombudsman för Byggnads var lyrisk, men konstaterade ett problem. – Vi köpte lika mycket palt som förra året, då blev det kvar fem kilo, men i år tog allt slut.
PT
Tina Sandström förlorar tvisten om kaféet
Tina Sandström har stämt Piteå kommun på 1,7 miljoner kronor för utebliven vinst efter att hon inte fick fortsätta driva kaféet i Badhusparken. I dag föll domen i Luleå tingsrätt – Tina Sandström förlorar och döms att ersätta kommunens rättegångskostnader.
PTTina Sandström kräver 1,7 miljoner av kommunen i tvisten om kaféet i Badhusparken.
Förlorar hon behöver hon stå för rättegångskostnaderna – men insatserna har inte bara varit ekonomiska.
– Jag tänker inte lägga energi på att rätta till andra människors missuppfattning om mig. Men fan, det gör ont. Det gör det.#Nyheter #Jobb #Redaktionell #Rättsprocessen #Brott&Straff #Rättegång #Straffrätt #Piteå #Piteåkommun #Norrbottenslän #Norrland #Sverige #Piteåkommun #Badhusparken #KaféetiBadhusparken #Förklara
Tina Sandström om kampen: ”Fan – det gör ont”

Tina Sandström om kampen: ”Fan – det gör ont”
Tina Sandström kräver 1,7 miljoner av kommunen i tvisten om kaféet i Badhusparken. Förlorar hon behöver hon stå för rättegångskostnaderna – men insatserna har inte bara varit ekonomiska. – Jag tänker inte lägga energi på att rätta till andra människors missuppfattning om mig. Men fan, det gör ont. Det gör det.
PTPiteå kommun anklagar Tina Sandström för svartarbete.
När de i veckan möttes i rätten hade kommunen kallat ett vittne som berättade under ed om hur han sett personer få betalt med kontanter direkt ur dagskassan i Badhusparkens kafé.
– Jag har sett att hon har fått kontanta medel direkt ur dagskassan, sa han om en kvinna som jobbat för Tina Sandström.#Nyheter #Jobb #Redaktionell #Rättsprocessen #Brott&Straff #Företagande #Ekonomi,näringsliv&finans #Kafé #Restaurang&catering #Näringsliv #Piteå #Piteåkommun #Norrbottenslän #Norrland #Sverige #Piteåkommun #Badhusparken #Luleåtingsrätt #KaféetiBadhusparken #Förklara
Kommunen: Tina Sandström betalade svarta löner

Kommunen: Tina Sandström betalade svarta löner
Piteå kommun anklagar Tina Sandström för svartarbete. När de i veckan möttes i rätten hade kommunen kallat ett vittne som berättade under ed om hur han sett personer få betalt med kontanter direkt ur dagskassan i Badhusparkens kafé. – Jag har sett att hon har fått kontanta medel direkt ur dagskassan, sa han om en kvinna som jobbat för Tina Sandström.
PTAnsökningstiden för att driva kafé i Badhusparken har gått ut. Bara en intresseanmälan har kommit in och det är från Tommy Eriksson, ägare av Tommys kök och catering.
– Jag är väldigt nöjd med hur det fungerade förra året så jag ser gärna att han fortsätter, säger Ronny Nyström, parkchef i Piteå kommun.#Nyheter #Jobb #Redaktionell #Kafé #Restaurang&catering #Näringsliv #Ekonomi,näringsliv&finans #Piteå #Piteåkommun #Norrbottenslän #Norrland #Sverige #Piteåkommun #Badhusparken #KaféetiBadhusparken #Uppdatera
Han vill driva kaféet i Badhusparken: "Ser fram emot sommaren"

Entreprenören vill fortsätta en sommar till
Ansökningstiden för att driva kafé i Badhusparken har gått ut. Bara en intresseanmälan har kommit in och det är från Tommy Eriksson, ägare av Tommys kök och catering. – Jag är väldigt nöjd med hur det fungerade förra året så jag ser gärna att han fortsätter, säger Ronny Nyström, parkchef i Piteå kommun.
PT
Hemliga inspelningar bevis i kaféstriden i Badhusparken
Hemliga bandinspelningar finns som bevisning när Tina Sandström stämmer Piteå kommun på 1,7 miljoner. Både hon själv och parkchefen Ronny Nyström är kallade som vittnen. – Jag är ganska trygg i att jag inte kommer att förlora målet, säger Sandström.
PT