@FTM_nl wat zijn we toch een land waar openheid wordt gepropageerd door de overheid. Met "machtige" lobby's die zich zo fantastisch vinden. Zij zorgen er immers voor dat Nederland zo'n geweldig land is.
Dat is natuurlijk lariekoek. Iedereen moet zorgen voor eigen welzijn & geluk. Daarvoor is welvaart nodig.
De #Jovd vindt dat iedereen daar ook zelf voor moet zorgen. Met het nieuwe pensioenstelsel zijn er mogelijkheden om zelf voor je pensioen te zorgen. De #AOW kan worden afgeschaft volgens die geprivilegieerde jongeren met een braakbal in de keel. De lonen kunnen dan omhoog. De herverdeling kan worden stopgezet en de uitvoeringskosten verdwijnen. Maar je moet een Jovd'er zijn om te denken dat het zo simpel is.
De jongeren van de #VVD willen de hele #AOW op den duur afschaffen. Onbegrijpelijk, zo slecht. Wat willen ze nou? Moet iedereen gaan sparen voor je oude dag? Dat kan niet als je een laag inkomen hebt.
OM: zorgfraude 10 miljard per jaar

Het Openbaar Ministerie (OM) is niet in staat de toenemende criminaliteit in de zorg te bestrijden. Dat zegt het OM in een interview met de onderzoeksjournalistieke platforms Follow the Money en Pointer. ‘Er wordt jaarlijks voor 10 miljard gefraudeerd’

Binnenlands Bestuur

@harld

En dit dan "In december waarschuwde voormalig ASML-topman Peter Wennink voor het scenario dat nu dreigt te ontstaan. Hij was door het vorige kabinet gevraagd advies uit te brengen over hoe we in de toekomst ons geld kunnen blijven verdienen. 🙀

Zijn belangrijkste boodschap: pijnlijke keuzes durven maken en koers houden. De kosten voor de AOW en de zorg kunnen niet meer worden opgebracht als de politiek niet radicaal ingrijpt."

#ASML #Wennink #AOW #zorg

Dat noemt zich dan een onafhankelijke overheidsinstelling…
“ CPB schat kosten van #AOW stelselmatig te hoog in, geen probleem met betaalbaarheid”
#CPB
https://financieel.headliner.nl/item/centraal-planbureau-schat-kosten-van-aow-stelselmatig-te-hoog-in-geen-probleem-met-betaalbaarheid-telegraaf-2232334
'Centraal Planbureau schat kosten van AOW stelselmatig te hoog in, geen probleem met betaalbaarheid'

Emeritushoogleraar Paul de Beer waarschuwt in het radioprogramma Kwestie van Centen (gesprek met Martin Visser) tegen de plannen van het kabinet om fors te bezuinigen op sociale zekerheid in Nederland. Hij stelt dat eerdere versoberingen van de WW de werkhervatting niet hebben versneld en dat jarenlange aanscherpingen de re-integratie van werklozen niet hebben verbeterd. Ook bekritiseert hij de aanpak van de AOW: het Centraal Planbureau zou de toekomstige kosten structureel te hoog inschatten, waardoor maatregelen op basis van die cijfers onterecht lijken. Volgens De Beer moeten beleidsmakers terughoudender en kritischer naar zulke bezuinigingsvoorstellen kijken.

📰 Voedselbank gaf vorig jaar meer mensen hulp, en de doelgroep verandert

https://nieuwsjunkies.nl/artikel/1H1m

🕥 10:41 | RTL Nieuws
🔸 #Voedselbank #Pensioen #ZZP #AOW #Voedsel

Voedselbank gaf vorig jaar meer mensen hulp, en de doelgroep verandert

Voedselbanken Nederland heeft vorig jaar meer mensen van voedsel voorzien. Het aantal mensen dat hulp nodig had, steeg met 7,5 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Steeds vaker kloppen werkende armen, zzp'ers en AOW'ers zonder aanvullend pensioen aan bij een voedselbank.

RTL Nieuws

📰 Achter de schermen bij de corona-verhoren en toch geen AOW-verhoging

https://nieuwsjunkies.nl/artikel/1GIB

🕖 18:58 | NOS Video
🔸 #Corona #AOW #Debat

Achter de schermen bij de corona-verhoren en toch geen AOW-verhoging

Marleen, Jorn en Simone mogen kijken in de zaal waar sinds vandaag de corona-verhoren zijn begonnen. En waarom ging het in het asieldebat opeens zo lang over Forum? Dat en meer in Rondje 104.

Ron Fresen zit er ook en die geeft aan dat zelfs de werkgevers de kant van de vakbonden kozen om de economie te versterken, energie te kunnen blijven leveren en die dingen.

#Eva #Fresen #werkgevers #werknemers #poldermodel #AOW