Snelweg dit weekend dicht: waarom, worden files verwacht en hoe kun je omrijden? #OmroepWest #Gouda #Zuidplas #Wegwerkzaamheden #Werkzaamheden #A20

https://owst.nl/5102396/M

Snelweg dit weekend dicht: waarom, worden files verwacht en hoe kun je omrijden?

De A20 gaat op de schop. Voor automobilisten betekent dit dat ze de komende twee weekenden, en volgende maand twee volledige weken, geen gebruik kunnen maken van de snelweg. Voor dit weekend staat een driedaagse afsluiting op de rol. Voor dit weekend staat een driedaagse afsluiting op de rol. Daarnaast is de N11 dit weekend ook dicht.

Omroep West


Stabil bleiben!

Heute wird um 15 Uhr in Hannover vor dem Landtag für den Erhalt der norddeutschen Moore etc demonstriert, weil irgendwelche Vollidioten da ne Autobahn rübernageln wollen. Aus Oldenburg fahren wir mit der Bahn, Regionalexpress, Treffen ist um 12:25 auf Gleis 3. Komm einfach mit, das wird entspannt.
#a20nie #a20 #oldenburg

Die #A20 ist das teuerste, längste und umweltschädlichste #Autobahnprojekt Deutschlands.
#Moore erhalten und #ÖPNV fördern!

Dafür demonstrieren wir am Freitag, den 19. Juni 2026, um 15 Uhr, vor dem niedersächsischen Landtag.

📅 Wann: 19.06.2026 | 15 Uhr
📍Wo: Hannah-Arendt-Platz (Landtag)

#p4f #s4f #f4f #h4f #westprotest

❌ | Twee rijstroken zijn dicht op de #A20 bij Rotterdam-Delfshaven. De berger is opgeroepen. Ga je richting Hoek van Holland? Houd er rekening mee dat verkeer nu over één rijstrook langs het ongeval rijdt. Dit zorgt voor een half uur extra reistijd.
Op knp. Kleinpolderplein (#A20) is richting Gouda een ongeval geweest. De rechterrijstrook is dicht en dat geeft momenteel 30 minuten vertraging. Ambulancepersoneel is aanwezig om een betrokkene na te kijken.
@thijs_lucas
Diese Strecke ist seit 1962 Thema. Mit den bekannten Folgen.
Niedersachsen kann eben nur Autobahn: Es wird ja auch der Bau der #A20 gefordert, damit Güter schneller aus Osteuropa nach Niedersachsen, Holland und Belgien kommen.
Dafür eine Lokomotive mit bis zu 40 LKW-Sattelanhängern? Unvorstellbar.
Das Drama geht aber am Fehmarnbelt nahtlos weiter.
Dieses Land hat fertig. Bin fast 60 und damit alter weißer Mann: Und deshalb weiter mit dem Auto alles fahren, was geht. Zum Kotzen.

Eines der klimaschädlichsten Autobahnprojekte Deutschlands, die A20, ist vor allem deshalb unverzichtbar, weil sie im Rahmen der militärischen Logistik eine wesentliche Achse zur Heranführung alliierter Truppen an die Ostfront sein soll.
In Zeiten explodierender Spritpreise Autobahnen zu bauen, die durch Moore führen, deren Aushebung erhebliche Mengen klimaschädlicher Gase freisetzt, und mit der weitere Naturflächen versiegelt werden, dient eben nicht nur der Ausweitung des motorisierten Individualverkehrs, sondern ist eine direkte Vorbereitung dafür, Deutschland in eine logistische Drehscheibe für künftige Kriege - und damit eben auch in ein Schlachtfeld - zu verwandeln.

#Mobilität #A20 #Autobahn #Verkehr #Krieg #ClimateJustice

https://www.robinwood.de/blog/unser-ueberragendes-oeffentliches-interesse-a20-stoppen

Unser überragendes öffentliches Interesse: A20 stoppen | ROBIN WOOD e.V.

Op diverse locaties is het filerijden en zijn rijstroken dicht vanwege incidenten. In de regio Rotterdam is het druk, mede door een ongeval in de Beneluxtunnel (#A4). Deze is net dichtgezet voor de berging. Het aardappelpulp op de #A20 is opgeruimd en de rijstroken komen zo vrij.
De ZOAB-cleaner heeft een (aard)appeltje te schillen met het wegdek van de #A20. De verwachting is wel dat het sneller gepiep(er)t is dan eerder gedacht. We verwachten de rijstroken om 17.30 uur vrij te hebben. Dat is goed nieuws, maar de vertraging zal tot die tijd fors zijn.
Een vrachtwagen is bij Capelle a/d IJssel op de #A20 een lading aardappels verloren. Richting Gouda doe je er vanuit Rotterdam 30 minuten langer over. Omdat de weg glad is, is er tot na de spits maar één rijstrook beschikbaar. Vertraging loopt op, volg daarom de omleiding.